نیوز سیتی!
26 اردیبهشت 1402 - 18:51

افزایش اشتغال با اجرای مصوبات کارگروه رفع موانع تولید استان بوشهر

بوشهر- مدیر کل صمت استان بوشهر گفت: ز ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۷۵ مصوبه در جهت کمک به رشد تولید و افزایش اشتغالزایی از طریق جلسات کارگروه تسهیل به تصویب رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی صفوی بعد از ظهر سه‌شنبه در حاشیه ششمین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با حضور استاندار و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیران بانک‌های عامل، مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط و مدیران بنگاه‌های اقتصادی مربوطه افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۷۵ مصوبه در جهت کمک به رشد تولید و افزایش اشتغالزایی از طریق جلسات کارگروه تسهیل به تصویب رسیده و جهت اجرا به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ابلاغ شده است و تقریباً ۵۶ متقاضی جهت پرداخت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده است.

مدیر کل صمت استان بوشهر با اشاره به تحقق شعار سال مبنی بر مهار تورم و رشد تولید عنوان کرد: طی سال جاری تقریباً ۵۶ متقاضی تسهیلات رونق تولید به منظور ایجاد، توسعه، بازسازی و نوسازی بنگاه‌های اقتصادی به بانک‌های عامل معرفی شده است.

وی گفت: تسریع در رفع مشکلات بنگاه‌های تولیدی و همچنین راه اندازی واحدهای راکد و نیمه راکد و کمک به توسعه سرمایه گذاری‌های صنعتی در استان بوشهر از جمله اهداف برگزاری جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید است.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بوشهر گفت: در این جلسه مشکلات بیش از چهار بنگاه اقتصادی در زمینه فعالیت صنایع سلولزی، شیمایی، تولید تخم مرغ، کارخانه جوجه کشی و غیره مطرح شد که به منظور رفع مشکلاتی از قیبل فعال سازی، تسریع در پرداخت تسهیلات بانکی، تقسیط بدهی معوق و بخشودگی جرایم تأمین اجتماعی و غیره مصوباتی تعیین شد.

مدیر کل صمت استان بوشهر اعلام کرد: برنامه ریزی جهت افزایش جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور دستگاه‌های اجرایی به صورت مستمر و هفتگی و همچنین پیگیری و مکاتبات متعدد برای مرتفع کردن سایر مشکلات بنگاه‌های تولیدی استان از جمله اقدامات ارزنده حمایت از تولید کنندگان است.

صفوی تاکید داشت: در راستای تحقق کامل شعار سال (مهار تورم و رشد تولید) و حمایت بیشتر استان از مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط و همچنین بانک‌های عامل انتظار داریم، تعامل و همکاری بیشتر با دبیرخانه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان لحاظ نمایند تا اجرایی شدن مصوبات با سرعت بیشتری پیش برود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1216363

مهمترین اخبار ایران و جهان: