نیوز سیتی!
02 خرداد 1402 - 19:56

۱۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی اردبیل سنددار شدند

اردبیل- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل گفت: تاکنون برای بیش از ۱۵ هزار هکتار از اراضی شهرستان اردبیل سند تک برگی صادر و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

سیاوش نیرومند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، از اجرای طرح فراخوان عمومی سنددار کردن اراضی زراعی و باغی در شهرستان اردبیل خبر داد و اظهار کرد: اجرای این طرح همزمان با سراسر کشور در شهرستان اردبیل نیز در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: تاکنون قریب به ۱۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک سنددار شده و سند تک برگی در اختیار کشاورزان قرار داده شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل اهمیت و ضرورت سنددار کردن اراضی کشاورزی را یادآور شد و گفت: حدنگاری و صدور اسناد مالکیت اراضی زراعی و باغی از ضروریات تولید پایدار است و با جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی، در توسعه اقتصادی مؤثر خواهد بود.

نیرومند افزود: با اجرای کامل این طرح در کنار حفظ حقوق بیت‌المال، به آمار و اطلاعات دقیق‌تری دست می‌یابیم که مبنای تصمیم‌گیری صحیح و دقیق‌تر در حوزه کشاورزی خواهد بود.

وی لازمه صدور سند را رفع تداخلات در اراضی کشاورزی دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر در بیش از ۸۰ درصد از ۱۹۷ پلاک این شهرستان نسبت به رفع تداخلات اراضی کشاورزی در کارگروه رفع تداخلات با همکاری ادارات منابع طبیعی، ثبت اسناد و املاک و امور اقتصادی و دارایی اقدام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل استفاده از تسهیلات بانکی و دولتی و رفع اختلافات مابین کشاورزان در حدود و ثغور املاک و اراضی کشاورزی را از مزایای اخذ سند تک برگی اعلام کرد و ادامه داد: از کشاورزان می‌خواهیم تا در اسرع وقت نسبت به اخذ سند تک برگی اقدام کرده و به منظور تکمیل پرونده و دریافت راهنمایی‌های لازم به مراکز جهاد کشاورزی تابعه و اداره امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل مراجعه کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1234019

مهمترین اخبار ایران و جهان: