نیوز سیتی!
08 آذر 1402 - 14:36

عزم قزاقستان و ترکمنستان در جهت توسعه کریدور ترانزیتی از طریق چین به ایران

در نشست مقامات ارشد قزاقستان و ترکمنستان در زمینه ترانزیتی دو طرف بر توسعه مشترک یک کریدور حمل‌ونقل از چین به ایران توافق کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آستانه، در نشست مقامات ارشد قزاقستان و ترکمنستان در زمینه ترانزیتی دو طرف بر توسعه مشترک یک کریدور حمل و نقل از چین به ایران توافق کردند.

اولین جلسه کارگروه مشترک به ریاست «طلغت لاستایف» معاون وزیر حمل و نقل قزاقستان و «باتیر  آنایف» معاون مدیر کل آژانس حمل‌و‌نقل و ارتباطات ترکمنستان در عشق آباد برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این دیدار موضوعات همکاری در حوزه حمل‌ونقل، ترانزیت و لجستیک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش وزارت حمل و‌نقل قزاقستان، این کارگروه نشست مشترک در زمینه شکل‌گیری سیاست تعرفه‌ای رقابتی انعطاف‌پذیر در حوزه ارتباطات ریلی را مثبت ارزیابی کرد و موافقت کرد که در آینده به کار در این راستا ادامه دهند.

در این دیدار همچنین در مورد توسعه مشترک کریدور «چین - قزاقستان - ترکمنستان - ایران» توافق شد.

در نتیجه این نشست، پروتکل و یادداشتی در مورد اتصال حمل و نقل بین وزارت حمل و نقل قزاقستان و آژانس حمل و نقل و ارتباطات ترکمنستان به امضا رسید.

این تفاهم نامه گسترش همکاری های دو کشور در زمینه حمل و نقل ریلی و دریایی را پیش بینی کرده است.

این وزارتخانه خاطرنشان کرد: این طرح اهداف افزایش حجم حمل و نقل در سراسر سرزمین های دو کشور از جمله ایجاد شرایط تعرفه ای مطلوب، اتخاذ تدابیر مشترک برای هماهنگ کردن توسعه زیرساخت ها و معرفی راه حل های دیجیتال برای تبادل اطلاعات متقابل را تشریح می‌کند.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1588563

مهمترین اخبار ایران و جهان: