نیوز سیتی!
14 آبان 1402 - 13:36

امام جمعه سمنان: جذابیت‌های بصری پارک موزه دفاع مقدس سمنان افزایش یابد

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: جذابیت‌های بصری پارک موزه دفاع مقدس سمنان با اقدامات ابتکاری افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان پیش از ظهر امروز در جلسه هیأت امنای پارک موزه دفاع مقدس استان سمنان با تقدیر از حضور پرشور دانش‌آموزان، دانشجویان و گروه‌های مختلف مردم در راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان در سراسر استان اظهار کرد: در راهپیمایی امسال شاهد شور و نشاط بیشتر جوانان و نوجوانان بودیم که باید به این نکته توجه کنیم.

وی با بیان اینکه ذائقه نوجوانان و جوانان در خصوص موضوعات مختلف تغییر کرده است، اضافه کرد: ارتباط‌گیری با جوانان و نوجوانان امری دشوار، ظریف و نیازمند برنامه‌ریزی است و در این زمینه نمی‌توان به سخنرانی یا روش‌های سنتی بسنده کرد.

استفاده از ظرفیت هنر برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با یادآوری اجرای برنامه‌های متنوع در اجلاسیه شهدا در شهرستان‌های استان گفت: استفاده از ظرفیت هنر به‌ویژه هنرهای نمایشی یکی از آن مواردی است که می‌تواند به ایجاد جاذبه برای نسل جوان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیانجامد.

مطیعی خلاقیت و نوآوری در برنامه‌های فرهنگی را دارای ویژگی بسیج‌کنندگی عنوان کرد و افزود: پارک موزه دفاع مقدس یکی از آن بسترهایی است که باید برای پیشبرد مأموریت‌های خود روی هنر، خلاقیت و برنامه‌های ابتکاری متمرکز شود.

لزوم ترویج ارزش‌های دفاع مقدس برای جلوگیری از انقطاع نسلی

وی با هشدار در خصوص بروز انقطاع نسلی، تصریح کرد: باید از فرصت ترویج ارزش‌های والای دفاع مقدس برای جلوگیری از بروز پدیده انقطاع بین نسلی استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با تأیید کمبود اعتبارات عمرانی و فرهنگی گفت: در چنین شرایطی باید اولویت‌ها شناسایی و بخش‌های مختلف یک پروژه با نگاهی عالمانه، فازبندی شود.

هزینه در بخش فرهنگ سرمایه‌گذاری است

مطیعی، هزینه در بخش فرهنگ را سرمایه‌گذاری دانست و افزود: حفظ نسل جوان و تأمین آینده فرزندانمان به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گره خورده است.

وی با تأکید بر هم‌افزایی ظرفیت‌های مصلی و پارک موزه دفاع مقدس گفت: ترسیم نقشه اقتصادی برای نگهداری و توسعه این مجموعه یکی از ضرورت‌های پارک موزه دفاع مقدس سمنان است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با تقدیر از تلاش‌های سلامی، مدیرکل سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گفت: امیدواریم سردار مطهری هم در انجام مأموریت‌های خود موفق و سربلند باشد.

مطیعی تلاش برای ایجاد جاذبه در مراکز فرهنگی مذهبی را ضروری دانست و گفت: جذابیت‌های بصری پارک موزه دفاع مقدس سمنان باید با انجام اقدامات ابتکاری افزایش یابد.

وی وجود مدیران و نیروی انسانی توانمند و مجرب در حوزه دفاع مقدس استان سمنان را مغتنم دانست و خاطرنشان کرد: باید زمینه فعالیت آنها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فراهم شود.

پایان پیام/۲۵۶۸/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1561919

مهمترین اخبار ایران و جهان: