نیوز سیتی!
26 آبان 1402 - 10:51

رئیس جمهور ترکمنستان خواستار افزایش همکاری تجاری با ایران شد

رئیس جمهور ترکمنستان در پیامی به شرکت‌کنندگان نمایشگاه تخصصی کالاهای ایران، خواستار افزایش تجارت دوجانبه با جمهوری اسلامی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، نمایشگاه تخصصی کالاهای ایرانی با نام «پروژه ایرانی» امروز در ترکمنستان آغاز به کار  و تا روز یکشنبه ادامه می‌یابد.

«سردار بردی‌محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان با ارسال پیامی به شرکت‌کنندگان نمایشگاه تخصصی «ایران پروژه» و «مجمع تجاری ترکمنستان و ایران»، بر توسعه حجم تجارت دوجانبه، ایجاد قالب‌های جدید تعامل و اجرای پروژه‌های مشترک در زمینه‌های امیدوارکننده تاکید کرد.

وی در ادامه به چشم‌اندازهایی که در مشارکت با ایران، به‌ویژه  در حوزه تعامل در امتداد خط ریلی «قزاقستان-ترکمنستان-ایران» باز می‌شود، اشاره کرد.

بنابر سخنان وی، پروژه های اقتصادی محافل تجاری ترکمنستان و ایران از جمله طرح های که در حاشیه مجمع آتی تجاری ارائه خواهند شد، نقش ویژه‌ای را در امر تقویت روابط بین دو کشور ایفا خواهند کرد.

در پیام رئیس جمهور ترکمنستان به کار کمیسیون بین دولتی همکاری‌های اقتصادی ترکمنستان و ایران که اجلاس آن نیز طی این روزها در عشق آباد برگزار می‌شود، توجه ویژه شد.

وی تصریح کرد: شکی نیست که مذاکرات و توافقات آتی، پیش نیازی برای تقویت و گسترش همکاری بین تجار دو کشور همسایه در زمینه‌های جدید و همچنین اجرای بعدی پروژه‌های مورد علاقه دو طرف خواهد بود.

نمایشگاه تخصصی مذکور امروز در محل اتاق بازرگانی و صنایع ترکمنستان آغاز و تا 19 نوامبر ادامه می‌یابد.

 در چارچوب این رویداد محصولات شرکت‌های بزرگ ایرانی (حدود 100 شرکت) مشغول فعالیت در زمینه ساخت و ساز (مصالح ساختمانی، لوله‌کشی، لوازم برقی، روشنایی) و خدمات مهندسی (تولید نفت و گاز، پتروشیمی، برق) به بازدید کنندگان ارائه می‌شود.

همچنین در تاریخ 18 نوامبر چندمراسم تجاری با هدف برقراری تماس‌ها، مذاکرات و تبادل اطلاعات بین شرکت‌های ایرانی و ترکمنستانی برپا می‌شود.

گفتنی است همزمان با این نمایشگاه تخصصی، برگزاری هفدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور نیز با حضور وزیر راه و شهرسازی ایران پیش بینی شده است.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1574763

مهمترین اخبار ایران و جهان: