نیوز سیتی!
15 دی 1401 - 17:51

آغاز وزش باد از فردا/ اردبیل هفته آینده چهره برفی خواهد داشت

اردبیل- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: براساس نقشه‌های هواشناسی از عصر فردا با نزدیک شدن موج دوم ناپایداری‌ها وزش باد تند تا نسبتاً شدید در غالب مناطق شمالی و مرکزی استان آغاز خواهد شد.

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی از عصر فردا با نزدیک شدن موج دوم ناپایداری‌ها وزش باد تند تا نسبتاً شدید در غالب مناطق شمالی و مرکزی استان آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه سامانه ناپایدار فعال در سطح استان امروز موجب ابرناکی و بارش باران و برف در برخی مناطق شد، افزود: با گذر موج اول این سامانه فردا موقتاً از شدت ناپایداری‌ها کاسته می‌شود و آسمان صاف تا نیمه ابری با افزایش نسبی دما انتظار می‌رود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: از اواخر وقت فردا دوباره آسمان ابری شده و از روز شنبه هفته آینده تا قبل از ظهر سه شنبه علاوه بر کاهش دمای هوا، بارش باران و برف استان را فرا می‌گیرد.

محمدی با بیان اینکه بارش‌ها در موج دوم نسبت به موج اول گسترده‌تر بوده و شدت بیشتری خواهد داشت، گفت: با توجه به کاهش دمای هوا در موج دوم این سامانه، بارش‌ها عمدتاً به صورت برف خواهد بود و چهره زمستانی به استان خواهد بخشید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 957163

مهمترین اخبار ایران و جهان: