نیوز سیتی!
19 دی 1401 - 11:36

احداث فرهنگ‌سرا در محمد آباد میامی نیازمند طرح عملی است

میامی- فرماندار میامی با اشاره به مطالبه ساخت فرهنگ‌سرای محمد آباد در این شهرستان، گفت: این طرح نیازمند طرح عملی است تا بتوانیم برای اجرایی شدن آن تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا آشوری صبح دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی میامی به میزبانی دفتر امام جمعه این شهر با بیان اینکه در این شهرستان ظرفیت‌های متعددی وجود دارد و باید وضعیت امید بخشی در شهرستان را رونق بیشتری داده شود و نوع امید بخشی در نقاط مختلف متفاوت است، ابراز داشت: باید از نقاط مثبت در شهرها و روستاها استفاده شود.

وی خطاب به مسئولان فرهنگی شهرستان میامی بیان کرد: می‌بایست با استفاده از این فرصت‌ها و چالش‌ها برای پیشرفت شهرها و روستاها استفاده کنید چرا که عقیده داریم فرهنگ زیر بنای سایر امور جامعه است و اگر می‌خواهیم در حوزه سیاسی، عمرانی، اقتصادی و … کار کنیم باید در حوزه فرهنگ برنامه ریزی منسجم و منظمی داشته باشیم

تعامل بین دستگاه‌های فرهنگی

فرماندار میامی با بیان اینکه همکاری و تعامل بین نهادهای فرهنگی به معنای واقعی ایجاد شود و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در دستگاه‌های مختلف احصا و هماهنگی بیشتری برای جلوگیری از موازی کاری‌ها صورت پذیرد، گفت: نشست مدیران کانون‌های مساجد با مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شود تا ظرفیت‌های کانون‌ها و برنامه‌های آنان به نهادهای مختلف معرفی شود.

آشوری ادامه داد: سازمان‌های مردم نهاد باید به کار در حوزه فرهنگ تشویق شده و سوق داده شوند و از ظرفیت خیرین و این سازمان‌های مردم نهاد برای پیشبرد اهداف فرهنگی و اجتماعی استفاده بیشتری صورت پذیرد.

وی در زمینه ساخت فرهنگسرای محمد آباد نیز افزود: باید در این زمینه طرح وجود داشته باشد لذا اعتقاد داریم در صورتی که یک طرح جامع و عملی برای احداث فرهنگ سرا برنامه ریزی شود، می‌توانیم ساخت این مرکز را پیگیری کنیم

منبع: مهر
شناسه خبر: 964963

مهمترین اخبار ایران و جهان: