نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 14:12

استفاده از ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی برای بازگشت زائران اربعین از طریق مرز خسروی

نماینده وزارت کشور در امور حمل و نقل زائران اربعین حسینی در مرز خسروی، از استفاده ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی برای بازگشت زائران اربعین حسینی استان از طریق این پایانه مرزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمدمهدی احمدی نماینده وزارت کشور در امور حمل و نقل زائران اربعین حسینی در مرز خسروی امروز در جلسه فوق‌العاده ستاد اربعین استان که در پایانه مرزی خسروی و به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه برگزار شد، گفت: ۱۳۰ دستگاه اتوبوس درون شهری برای حمل و نقل زائران اربعین حسینی از قصرشیرین تا مرز خسروی به کار گرفته شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۱۲۵ دستگاه اتوبوس درون شهری برای جابجایی زائران از ابتدای طرح اربعین در مرز منذریه خاک عراق مستقر شده است.

 نماینده وزارت کشور در امور حمل و نقل زائران اربعین حسینی در مرز خسروی با اشاره به موج بازگشت زوار از طریق این پایانه مرزی، خاطرنشان کرد: با توجه به حجم ورود زوار از بغداد به منذریه، تعدادی از اتوبوس‌ها به حسینیه بغداد اعزام شده‌اند.

وی با انتقاد به وجود خودروهای شخصی و اداری در خیابان‌های منتهی به پایانه، تصریح کرد: وجود این خودروها، تردد اتوبوس‌های درون شهری از پارکینگ‌ها تا پایانه را با مشکل مواجه کرده است.

احمدی ادامه داد: باتوجه به افزایش زوار در اربعین امسال و تقاضای اتوبوس‌ از سوی زائران به مقاصد کرمانشاه، قم و تهران؛ این آمادگی برای جابجایی زائران به کرمانشاه به وسیله اتوبوس‌های درون شهری وجود دارد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1483219

مهمترین اخبار ایران و جهان: