نیوز سیتی!
18 شهریور 1402 - 12:30

طرح ملی پروژه مهر در دستورکار آموزش و پروش چهارمحال و بختیاری است

شهرکرد_رئیس پروژه بازگشایی مدارس چهارمحال و بختیاری گفت:طرح ملی پروژه مهر در دستور کار آموزش و پرورش استان قرار دارد.

پژمان خلفیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: طی سالیان گذشته ستاد بازگشایی مدارس یا پروژه مهر در این استان تشکیل و آغاز به کار کرده و اواخر تیر یا اوایل مرداد بخشنامه‌های لازم ارسال شده است.

وی تصریح کرد: تمامی ظرفیت‌های مادی و معنوی درون و برون‌سازمانی پای کار آمده است و مشارکت‌های نهادها و ارگان‌ها با رعایت اصول مردمی‌سازی، عدالت‌محوری و شفافیت به کار گرفته شده است.

رئیس پروژه بازگشایی مدارس چهارمحال و بختیاری افزود: طرح ملی پروژه مهر در دستور کار آموزش و پرورش استان قرار دارد و بر همین اساس شیوه‌نامه نظارت بر بازگشایی مدارس دولتی با توجه به ابلاغیه برای تمامی مدارس وزارت تابعه ارسال شده است.

خلفیان بیان داشت: رویکرد امسال تغییر مدرسه به پایگاه مردمی و اجتماعی محله و توجه ویژه به ارتقای کیفیت آموزشی و تربیتی مدارس عادی و دولتی بوده و بر همین اساس دبیرخانه پروژه مهر در استان و در شهرستان‌ها، مناطق و مدارس تشکیل شده است.

وی یادآور شد: کارگروه‌های شش‌گانه برای تعیین وضعیت مدارس مانند ثبت‌نام دانش‌آموزان، سازمان‌دهی نیروی انسانی، صدور ابلاغ معلمان، انتخاب مدیران و جذب بازماندگان از تحصیل جز اولویت‌های این پروژه است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: مواردی چون هم‌زمانی بازگشایی مدارس با هفته دفاع مقدس، شهادت امام حسن عسکری (ع) و آغاز امامت امام زمان (عج) نیز جز اولویت‌های پروژه مهر است.

خلفیان خاطرنشان کرد: ترمیم کلاس‌های بدون معلم در حال انجام است و آغاز کلاس‌ها با پوشش معلم خواهد بود، همچنین حداکثر استفاده از امکانات را در دستور کار قرار داده‌ایم، زیباسازی مدارس نیز اجرا می‌شود و بر همین اساس دو مرحله مانور بازگشایی برنامه‌ریزی شده است که یک مرحله آن نوزدهم شهریور به‌صورت نمادین برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: مرحله دوم این مانور ۲۶ شهریور اجرا می‌شود و در این مرحله به‌طور کامل وضعیت مدارس بررسی می‌شود.

خلفیان بیان داشت: جشن بازگشایی مدارس اول مهر در این استان با اولویت هنرستان، مدارس عادی دولتی برگزار می‌شود و ۱۶ مهر جشن غنچه‌ها برگزار و جشن شکوفه‌ها و جوانه‌ها ۲۹ مهر برگزار می‌شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری افزود: برای بررسی بهتر وضعیت مدارس چک‌لیست‌هایی تهیه و در اختیار همکاران فرهنگی قرار داده شده.

خلفیان افزود: در حال حاضر عمده کتاب‌های درسی در مناطق توزیع شده است و در هفته اول بازگشایی مدارس کتب تحویل دانش‌آموزان می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1490919

مهمترین اخبار ایران و جهان: