نیوز سیتی!
07 اردیبهشت 1402 - 15:49

هیئت اندیشه ورز برای مهار تورم در اصفهان تشکیل شود

اصفهان- استاندار اصفهان بر تشکیل هیئت اندیشه ورز در راستای مهار تورم و تصمیم سازی در سطح ملی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان ظهر پنجشنبه در ستاد تنظیم بازار استان، اظهار داشت: همه مدیران و مسئولان کشور مُهره‌هایی هستند که در حوزه‌های مختلف تصمیم‌گیری یا تصمیم سازی ایفای نقش می‌کنند.

وی ادامه داد: جنگ اقتصادی دشمن باعث شده تا در سال‌های اخیر با مسائل حول محور تورم مواجه شویم. دلار زدایی از اقتصاد کشور که در دستور کار دولت قرار گرفته یکی از مؤثرترین راهکارهایی است که در شرایط فعلی، ادامه مسیر را هموار می‌کند.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه در محور رشد اقتصادی استان سلسله برنامه‌هایی در نظر گرفته شده که توسط معاونت اقتصادی استانداری اجرایی خواهد شد، اضافه کرد: در مهار تورم باید ستاد تنظیم بازار به صورت ویژه عمل کند.

مرتضوی افزود: این فعالیت ویژه تنها محدود به بازرسی و کنترل بازار نیست و بخش مهم آن حضور میدانی مدیران و مسئولان در عرصه‌های تخصصی خود و ارائه پیشنهاد با هدف تصمیم سازی در سطح ملی است.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص پیشنهادهایی که می‌تواند بر مهار تورم به نظام و مردم کمک کند اتاق فکر و اندیشه‌ورز تشکیل و تدبیر شود تا رویکردها در مهار تورم مشخص گردد.

استاندار ابراز داشت: در سیستم بهم پیوسته‌ای قرار داریم که هر بخش بر عملکرد بخش دیگر اثرگذار است در این شرایط با اصلاح برخی امور می‌توانیم شرایط قابل قبولی را برای ادامه مسیر در نظر بگیریم.

مرتضوی با تأکید بر تثبیت نرخ در بازار، گفت: باید به سوی تثبیت نرخ‌ها قدم برداریم در این راستا دستگاه‌های مختلف، بخش خصوصی و … پیرامون مهار تورم هیئت اندیشه ورز تشکیل دهند و بخشی از جلسات این حوزه به فرآیندهای فکری و تصمیم سازی معطوف شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1172219

مهمترین اخبار ایران و جهان: