نیوز سیتی!
12 اردیبهشت 1402 - 09:08

تأمین آب برای صنایع سمنان/ پساب صنایع استفاده می‌شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان بر لزوم تأمین آب برای صنایع این استان تأکید کرد و گفت: پساب صنایع استفاده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدرضا باقری، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان صبح امروز در نشستی با رئیس دانشگاه دامغان اظهار کرد: مهم‌ترین دغدغه شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان، تأمین آب برای صنایع استان است که استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها می‌تواند در این امر راهگشا باشد.

وی بیان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان سال گذشته توانست ۱۴۵ لیتر بر ثانیه به ظرفیت تأمین آب شهرک‌ها و نواحی صنعتی بیفزاید.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان ادامه داد: استفاده از پساب تولیدشده صنایع در شهرک‌ها، تغییر کاربری چاه‌های بدون استفاده و ... ازجمله راهکارهای مختلف تأمین آب برای واحدهای صنعتی و تولیدی است.

وی تصریح کرد: هزینه‌کرد در بخش تأمین آب صنایع نوعی سرمایه‌گذاری برای تولید و رشد اقتصادی استان سمنان است.

باقری افزود: شرکت درصدد رفع نیاز صنعت با تکیه بر پژوهش‌ها و کارهای علمی و تحقیقاتی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بوده و به دنبال خروجی اثربخش است.

وی ابراز امیدواری کرد: با تفاهم‌نامه منعقدشده بین دانشگاه و شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان، پل ارتباطی بین صنایع این شهرستان و دانشگاه شکل گیرد تا با کمک یکدیگر گامی مثبت و مؤثر به سمت صنعت دانش‌محور برداشته شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: پیشنهاد می‌شود تا دانشگاه‌های استان در تعامل با صنایع از اقدامات جزیره‌ای و موازی‌کاری پرهیز کنند و به سمت تمرکز، انسجام و همکاری بروند.

باقری به تشکیل زنجیره ارزش راهبردی در استان سمنان اشاره و تصریح کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان به‌عنوان دبیر این کارگروه تعیین شده است.

وی یادآور شد: شهرستان دامغان ظرفیت بالایی در گیاهان دارویی دارد و می‌توان با زنجیره ارزش در این بخش سرمایه‌گذاری کرد.

پایان پیام/74001/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1182463

مهمترین اخبار ایران و جهان: