نیوز سیتی!
05 فروردین 1402 - 10:51

۶۰۲ مسافر و گردشگر در شهرستان سربیشه اقامت کردند

بیرجند- رئیس میراث فرهنگی سربیشه گفت: از ۲۶ اسفند تا سوم فروردین ۶۰۲ مسافر در شهرستان سربیشه اقامت داشته اند که از این تعداد ۲۸۰ نفر در مهمانپذیرها و ۳۲۲ نفر در بوم گردی ها اسکان یافتند.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی حق پناه صبح شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات سال نو چهار ایستگاه نوروزی در شهرستان سربیشه برپا شده است، اظهار کرد: دو ایستگاه در ورودی شهر مود و شهربیشه، یک ایستگاه در روستای سلم آباد و یک ایستگاه نیز در ۲۵ کیلومتری شهر سربیشه است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با بیان اینکه دو بازارچه صنایع دستی و سوغات نیز در مورد و سربیشه برپا شده است، بیان‌کرد: برگزاری جشن نوروزگاه، برگزاری موسیقی محلی، پخت نان محلی و … را در شهرستان داریم.

حق پناه با اشاره به برخی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان سربیشه گفت: دو روستای شگفت انگیز ایران در این شهرستان قرار دارد که روستای چنشت و ماخونیک است که گردشگران از داخل و خارج کشور نیز داشته است.

وی منطقه حفاظت شده بین سربیشه و درمیان را از دیگر جاذبه‌های گردشگری شهرستان سربیشه دانست و ادامه داد: خانه‌های تاریخی چون خانه شیخ زاده، خانه کیهان و خانه یاوری با نقاشی‌های زیبا و خاص خود نیز آماده بازدید در ایام نوروز است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سربیشه ادامه داد: قلعه باغ با بافت منحصر به فرد خود از دیگر جاذبه‌های گردشگری شهرستان است.

حق پناه با بیان اینکه از ۲۶ اسفند ماه ۱۴۰۱ تا سوم فروردین ماه ۲۸۰ نفر در مهمان پذیرها و ۳۲۲ نفر در اقامتگاه‌های بوم گردی شهرستان سربیشه اسکان داشته‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1108919

مهمترین اخبار ایران و جهان: