نیوز سیتی!
26 فروردین 1402 - 13:40

چین: امیدواریم آلمان از الحاق صلح‌آمیز تایوان به پکن حمایت کند

وزیر خارجه چین نسبت به حمایت آلمان از «الحاق صلح‌آمیز تایوان به پکن»، ابراز امیدواری کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وانگ یی، وزیر خارجه چین می‌گوید که امیدوار است و باور دارد که آلمان از الحاق صلح‌آمیز تایوان به چین، حمایت خواهد کرد.

وانگ در جریان ملاقات با آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان که هم‌اکنون در چین به سر می‌برد، گفت که پکن روزگاری از اتحاد آلمان حمایت کرده است.

وی با اشاره به اینکه الحاق تایوان به چین «از اجزای مهم نظم بین‌المللی پسا جنگ جهانی دوم است»، گفت: برای حفظ ثبات در تنگه تایوان، مقابله قاطعانه با فعالیت‌های جدایی‌طلبان وابسته به «استقلال تایوان»، ضروری است.

بربوک دیروز (جمعه) گفت که هرگونه تلاش چین برای کنترل تایوان، غیرقابل قبول بوده و برای اروپا عواقب جدی به همراه خواهد داشت. جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز اظهارات وی را تکرار کرد.

پکن که جزیره تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند، هرگز استفاده از زور و قوه قهریه را برای به دست گرفتن کنترل این جزیره رد نکرده است. تسای اینگ‌ون، رئیس جزیره تایوان نیز با رد موضع پکن، مدعی شده که مردم این جزیره می‌توانند درباره آینده خودشان تصمیم‌گیری کنند.

وزارت خارجه تایوان امروز (شنبه) اظهارات بربوک را قویاً تایید و اعلام کرد: وزارت خارجه (تایوان) از بسیاری از مقامات عالی‌رتبه خارجی از جمله آلمان برای همبستگی با تایوان قدردانی می‌کند.

چین در واکنش به سفر اخیر اینگ‌ون به آمریکا و ملاقات با کوین مک‌کارتی، رئیس مجلس نمایندگان این کشور، رزمایش سه‌روزه‌ای را در حریم آبی و هوایی تایوان برگزار کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1150919

مهمترین اخبار ایران و جهان: