نیوز سیتی!
18 فروردین 1402 - 15:49

تعاملات جهانی به نفع ایران رقم خورد/ آمریکا رو به زوال

آرادان- امام جمعه آرادان با بیان اینکه تحولات جهانی بر ضد دشمنان انقلاب اسلامی و به نفع ایران رقم خورده است، گفت: امروز آمریکا بیش از هر زمان به افول نزدیک شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جلیل شریفی نیا در خطبه‌های نمازجمعه این هفته آرادان به میزبانی مسجد صاحب‌الزمان (عج) با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با مسئولان و رؤسای سه قوه بیان کرد: همانطور که معظم‌له نیز فرمودند مسئولیت بزرگ مسئولان خدمت به مردم و اداره خوب کشور است که ذکر پروردگار در این وظایف به کمک مسئولان خواهد آمد.

وی با بیان اینکه معنای خدمت به خدا خدمت به خلق الله و پیشبرد اهداف الهی است که مهمترین رسالت مسئولان نیز همین امر محسوب می‌شود، افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در دیدار مسئولان تاکید کردند اگر بتوانیم به درستی خدمت کنیم از امتحان الهی سربلند بیرون آمده‌ایم.

مبارزه با فساد

امام جمعه آرادان ضمن اشاره به شعار سال ۱۴۰۲ مهار تورم و رشد تولید، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند که همه مسئولان، سران قوا و … همه توان خود را برای عملیاتی کردن شعار سال به کار بگیرند و این طور نباشد که شعار سال به سربرگ نامه‌ها و پارچه نوشت‌های سر درب ادارات محدود شود.

شریفی نیا با بیان اینکه در تمام طول سال برای مهار تورم و رشد تولید، می‌بایست کوشش کرد، افزود: شعار سال باید با توان هر چه بیشتر مسئولان محقق شود. از سوی دیگر معظم‌له الزامات تحقق مهار تورم و رشد تولید را نیز به مسئولان گوشزد کردند که از جمله آنها می‌توان به برخورد جدی با فساد اشاره کرد.

وی با بیان اینکه فساد اژدهای هفت سر است، ابراز داشت: فساد بودجه مملکت را هدر داده و نابسامانی و مشکلات ایجاد می‌کند لذا رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که اگر فساد در کشور ریشه کند، باعث خواهد شد که دیگران هم مایل به فساد شوند و این بیماری مسری محسوب می‌شود.

بحران در آمریکا و اسرائیل

امام جمعه آرادان با اشاره به تحولات جهانی و تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این باره، افزود: دنیا در حال گذار از یک برهه و تحولات مهم است این تحولات جهانی بر ضد دشمنان انقلاب اسلامی و به نفع ایران اسلامی رقم می‌خورد و این موضوعی است که نایب امام زمان (عج) به آن اشاره کردند و لذا این یک شعار نیست.

شریفی نیا ادامه داد: آمریکا روز به روز در حال زوال است همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند آمریکای اوباما از آمریکای بوش ضعیف‌تر و آمریکای ترامپ از آمریکای اوباما ضعیف‌تر شد و آمریکای بایدن از همه آنها ضعیف‌تر شده است و همانطور که معظم‌له نیز فرمودند علت این ضعف آن است که اصلاً آمریکایی‌ها کاری در توان برای انجام دادن ندارند.

وی با بیان اینکه همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز تاکید کردند، رژیم صهیونیستی نیز نتوانسته بحران‌های خود را کنترل کند و تمام تلاش آمریکا این بود که جبهه متحد عربی علیه ایران ایجاد کند اما نتوانست، افزود: آمریکا و اسرائیل در سال‌های اخیر تلاش کردند که ۱۵ کشور عربی منطقه را علیه ایران یک دست سازند اما شاهد هستیم که به این امر دست نیافتند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1133463

مهمترین اخبار ایران و جهان: