نیوز سیتی!
20 خرداد 1402 - 20:31

همه دستگاه‌ها ملزم به اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی هستند

اصفهان - استاندار اصفهان گفت: همه دستگاه‌ها موظف‌اند در چارچوب مصوبات شورای فرهنگ عمومی حرکت کنند و ضروری است تعامل لازم در این راستا شکل بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدرضا مرتضوی بعد از ظهر شنبه در نود و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان اظهار داشت: رصدخانه فرهنگی استان از سال‌های گذشته شکل گرفته و باید از ظرفیت آن فرهنگی بیش از پیش بهره جست.

وی متذکر شد: قطعاً مصوباتی که در شورای فرهنگ عمومی استان تصویب می‌شود همه دستگاه‌ها موظف‌اند در چارچوب این مصوبات حرکت کنند و ضروری است تعامل لازم در این راستا شکل بگیرد.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: باید نسبت به رصدی که در استان می‌شود نسبت به چالش‌های آینده اشراف مناسبی پیدا کنیم از این رو جایگاه رصدخانه فرهنگی استان در سطح فرابخشی است.

مرتضوی با تأکید بر فعال کردن ظرفیت‌های مردمی، بیان کرد: قطعاً یکی از رویکردهای ما در این راه فعال کردن ظرفیت‌های مردمی است که نباید مورد غفلت قرار بگیرد.

وی همچنین در خصوص طرح «اشاعه زیست عفیفانه در استان» که دستور جلسه دوم این شورا بود، گفت: در این خصوص چالش‌ها شناسایی، اهداف مشخص و برنامه‌های عملیاتی ارائه شود.

وی افزود: در این راستا ضروری است زمینه‌های جولان دشمن شناسایی و برای آن برنامه مشخصی داشته باشیم.

استاندار اصفهان گفت: متأسفانه در مجموعه‌های بالادستی نسبت به مدیریت کردن و تصمیم قاطع در موضوع فضای ولنگار فضای مجازی تعلل می‌شود.

مرتضوی افزود: در این خصوص از مجلس شورای اسلامی که با عنوان مجلس انقلابی شورای چندین بار توسط مقام معظم رهبری مزین و متبرک شده است انتظار می‌رود با جدیت بیشتری به موضوع ورود کنند.

زیست عفیفانه فراتر از موضوع حجاب است

محمدرضا جان‌نثاری معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان نیز در این خصوص گفت: زیست عفیفانه فراتر از موضوع حجاب است و حجاب بخشی از زندگی با حیا و عفت است.

وی افزود: زیست عفیفانه به معنای زندگی با عفت و حیا است که در همه محیط‌ها بایستی مورد توجه قرار بگیرد.

جان‌نثاری با تأکید بر اینکه زیست عفیفانه در جامعه فراگیر است، خاطرنشان کرد: بایستی زیست عفیفانه در جامعه جاری و ساری باشد از این رو نیاز است به این موضوع بسیار مهم به صورت جزئی و با جدیت بیشتری ورود شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1275887

مهمترین اخبار ایران و جهان: