نیوز سیتی!
18 اردیبهشت 1402 - 10:45

اتحادیه عرب خواستار اعمال فشار بر تل‌آویو جهت آزادی اسرا شد

وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب در نشست روز یکشنبه خود پیرامون تحولات فلسطین بر همبستگی کامل خود با ملت فلسطین تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه‌های فلسطینی، اتحادیه عرب از جامعه بین‌الملل و نهادهای حقوقی دعوت کرد رژیم صهیونیستی را جهت آزادی تمامی اسرای فلسطینی به ویژه اسرای قدیمی و بیمار و زنان و کودکان اسیر و تحویل پیکر توقیف شده شهدا تحت فشار قرار دهند.

این اتحادیه، رژیم صهیونیستی را به عنوان یک رژیم اشغالگر در برابر شهادت اسیر خضر عدنان مسئول دانست.

وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب در نشست روز یکشنبه خود پیرامون تحولات فلسطین بر همبستگی کامل خود با ملت فلسطین به مناسبت ۷۵امین سالروز اشغال این سرزمین و حقوق ثابت و غیرقابل تصرف آن تاکید کردند.

آن‌ها همچنین خواستار اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی جهت پایان دادن به اشغال اراضی فلسطینی، توقف تجاوزات و جنایات خود علیه ملت فلسطین از جمله قتل و کشتار و بازداشت فلسطینیان، شهرک‌سازی و مصادره اراضی فلسطینی، تخریب خانه‌های فلسطینیان و کوچاندن آنان و تعرض به مقدسات فلسطین شدند.

اتحادیه عرب ضمن محکومیت تجاوزات و جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و غزه، بار دیگر مسئله فلسطین را مسئله‌ای مرکزی خوانده و بر حمایت از حقوق ملت فلسطین از جمله حق تعیین سرنوشت و برخورداری از کشوری مستقل به پایتختی قدس در مرزهای سال ۱۹۶۷ تاکید کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1196743

مهمترین اخبار ایران و جهان: