نیوز سیتی!
22 آذر 1401 - 21:19

۳۵۰ پروژه فیبر نوری برای مشتریان کلان در کردستان اجرا شد

سنندج- مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: در سال جاری ۳۵۰ پروژه فیبر نوری برای مشتریان کلان از جمله ادارات، کارخانه‌ها و شهرک‌های صنعتی در سطح استان اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آزاد حکمت روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این میزان پروژه برای مشتریان کلان با سرمایه‌گذاری بیش از ۴۸۰ میلیارد ریال و در بیش از ۶۸۰ کیلومتر در نقاط مختلف استان اجرا شده است که ۱۲۳ کیلومتر آن در قالب ۶۳ پروژه در سال جاری به مرحله اجرا درآمد.

وی افزود: دسترسی مشتریان کلان به فیبر نوری و خدمات مخابراتی مبتنی بر این فناوری، موجب ارتقای سطح کیفی و کمی آنها خواهد شد، ضمن اینکه بهره‌گیری از مزایای فیبرنوری راهکاری برای مرتفع کردن محدودیت‌های موجود است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان اظهار کرد: در سال جاری برای تأمین امکانات و تجهیزات لازم در راستای اجرایی کردن پروژه‌های مربوط به دسترسی مشتریان کلان به فیبرنوری ۸۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

به گفته وی اجرای پروژه و کابل کشی فیبرنوری در نقاط مختلف برای مشتریان خانگی و کلان بر اساس استاندارد، از استراتژی‌های منطقه در راستای توسعه پایدار ارتباطات و گام نهادن در مسیر اقتصاد مقاومتی است.

حکمت افزود: توسعه رو به افزایش ارتباطات و فناوری‌های جدید ارتباطی، زمینه‌ای فراهم کرده که تمایل مشتریان به استفاده از بستر فیبرنوری به دلیل مزایای منطبق با فناوری‌های روز بیشتر شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 909343

مهمترین اخبار ایران و جهان: