نیوز سیتی!
11 مرداد 1402 - 12:01

اخراج بیش از ۵۰۰ پناهجوی افغان از پاکستان

شورای مهاجرین افغانستان در اسلام‌آباد اظهارداشت اخیرا بیش از ۵۰۰ پناهجوی افغان از پاکستان اخراج شده‌اند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، شورای مهاجرین افغانستان در اسلام‌آباد اعلام کرد به تازگی 530 پناهجوی افغانستان از پاکستان اخراج و به کشورشان بازگردانده شدند.

«عبدالبصیر وصال» مسئول روابط عمومی شورای مهاجرین افغانستان در پاکستان اظهارداشت مدت اعتبار مدارک قانونی اقامت این پناهجویان پایان یافته بود.

وی افزود مدت یک سال می‌شود بیشتر افغان‌هایی که پرونده‌های رفتن به آمریکا را دارند، برای پیشرفت کارهایشان به پاکستان آمده‌اند اما هیچ پیشرفت در کارهایشان انجام نگرفته است، اینجا پناهجویان افغان مشکلات متعددی دارند، بیشتر آنها نگران هستند.

وصال گفت به دلیل کندی روند طی مراحل پرونده‌های این پناهجویان افغان، مدت اعتبار ویزای آنها به پایان رسیده است.

حدود دو هفته پیش، پناهجویان افغان در پاکستان با برگزاری گردهمایی از آمریکا خواستند تا  به پرونده مهاجرتی آنها توجه جدی کند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت (آی او ام) نیز پیش از این گزارش داد از اول تا 15 جولای سال جاری میلادی 4 هزار و 746 پناهجوی افغان که بدون مدرک بودند از پاکستان به افغانستان اخراج شدند.

گفته می شود در جریان کمتر از یک سال گذشته صدها افغان در پاکستان بازداشت و به زندان مرکزی شهر کراچی منتقل شدند.

پس از سقوط حکومت پیشین افغانستان به برخی از افغانها گفته شده بود که به کشور سوم مهاجرت کنند تا به آمریکا منتقل شوند اما با گذشت نزدیک به دو سال از این رویداد هنوز این پناهجویان در سردرگمی به سر می‌برند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1423143

مهمترین اخبار ایران و جهان: