نیوز سیتی!
11 مرداد 1402 - 16:01

مادر شهیدان نوری به فرزندان شهیدش پیوست

مادر شهیدان محمد و غلامحسین نوری از شهدای دوران دفاع مقدس شهر صالح‌شهر چشم از جهان فرو بست و به فرزندان شهیدش پیوست.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مادر شهیدان محمد و غلامحسین نوری از شهدای هشت سال دوران دفاع مقدس شهر صالح‌شهر دعوت حق را لبیک گفت و میهمان فرزندان شهیدش شد.

زنده‌یاد حاجیه خانم فخری بهارخانه مادر شهیدان محمد و غلامحسین نوری از شهدای دوران دفاع مقدس شهر صالح‌شهر شهرستان گتوند که در بهمن‌ماه سال 1365 و فروردین ماه سال 1390 داغ فرزندانش را دیده بود پس از سال‌ها فراغ به فرزندان شهیدش پیوست.

آییین تشییع پیکر پاک زنده‌یاد حاجیه خانم فخری بهارخانه مادر شهیدان محمد و غلامحسین نوری روز پنج‌شنبه 12 مردادماه ساعت 17 در گلزار شهدای شهر صالح‌شهر شهرستان گتوند با حضور مسئولان و خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر برگزار می‌شود.

حسن نورانی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان در پیامی ارتحال زنده‌یاد حاجیه خانم فخری بهارخانه مادر شهیدان محمد و غلامحسین نوری را به جامعه ایثارگران، به ویژه خانواده و بستگان شهیدان نوری تسلیت گفت و از درگاه الهی برای روح آن سفر کرده رحمت، مغفرت و علو درجات مسئلت کرد.

همچنین حجت‌الاسلام اسدالله فتحی‌نیا امام جمعه گتوند نیز در پیامی به مناسبت ارتحال زنده‌یاد حاجیه خانم فخری بهارخانه مادر شهیدان محمد و غلامحسین نوری نوشت: «اینجانب با تسلیت ضایعه درگذشت این مادر فداکار به محضر بازماندگان، فرزندان مکرم و مردم شهیدپرور شهرستان گتوند به‌ویژه مردم ولایتمدار صالح‌شهر از درگاه ایزد منان برای آن بانوی مومنه، علو درجات و همنشینی با فرزندان شهیدش و برای بازماندگان، صبر و اجر مسئلت می‌کنیم.»

شهید محمد نوری سال 1349 در شهرستان گتوند دیده به جهان گشود و در نوجوانی همراه با دیگر رزمندگان راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد.

پس از حضور در جبهه در سوم بهمن ماه 1365 در عملیات کربلای 5 به فیض شهادت نائل آمد و در سن 16 سالگی آسمانی شد.

جانباز شهید غلامحسین نوری از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس نیز سال 1365 در درگیری با دشمن بعثی بر اثر بمباران شیمیایی مجروح و پس از تحمل 25 سال درد و رنج مجروحیت در تاریخ ششم فروردین‌ماه سال 1390 شهد شیرین شهادت را نوشید و نام خود را در زمره 24 هزار شهید استان خوزستان ثبت کرد.

همچنین جانباز غلامحسن نوری نیز از رزمندگان و جانبازان دفاع مقدس دیگر فرزند فداکار خانواده است که در راه دفاع از وطن و نبرد با دشمن بعثی به افتخار جانبازی نائل آمد و پس از چند سال تحمل درد مجروحیت آسمانی شد.

پایان پیام/72075

منبع: فارس
شناسه خبر: 1423543

مهمترین اخبار ایران و جهان: