نیوز سیتی!
28 تیر 1402 - 21:16

آغاز اجرای طرح منظومه‌های روستایی در بخش سیاخ شهرستان شیراز با مشارکت بنیاد مسکن

مدیر بنیاد مسکن شهرستان شیراز از آغاز اجرای طرح منظومه های روستایی در شهرستان شیراز با مشارکت بنیاد مسکن خبر داد و بیان داشت : این طرح از تیرماه به صورت رسمی آغاز شد و اجرای طرح منظومه های روستایی در مناطق روستایی شهرستان شیراز موجب رونق تامین معیشت روستاییان می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، ابراهیمی در ادامه گفت : با حضور کارشناسان  بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان فارس وشهرستان شیراز ، مشاوران و تسهیلگران در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شیراز،  اجرای   طرح توسعه منظومه های روستایی  در بخش سیاخ دارنگون شهرستان شیراز کلید خورد.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان شیراز افزود: طرح توسعة منظومه روستایی، طرحی است که به منظور توسعه یکپارچه،هماهنگ، فراگیر و پایدار سکونتگاه های روستایی از طریق انتظام فضایی منظومه در قالب شبکه های محلی و ناحیه ای و با تاکید بر روابط و پیوندهای روستایی-شهری تدوین شده است.

وی ادامه داد : افزون بر این، محتوای این طرح بر ترغیب حکمروایی محلی از طریق مشارکت مردمی و تقویت فعالیتها ، روابط و مناسبات کارآمد اجتماعی- اقتصادی واحدهای سکونتگاهی منظومه، هم به لحاظ درونی و بین سکونتگاهی وهم از نظر برونی و بین منظومه ای تاکید می ورزد.

 وی با تشریح ماهیت طرح توسعه منظومه های روستایی ادامه داد : این طرح که با توجه به ابعاد و جنبه های محیط طبیعی– بوم شناختی، کالبدی- فضایی، فرهنگی- اجتماعی و اقتصادی-سیاسی، به شناخت ظرفیتها ومحدویت های توسعة همة مراکز و کانونهای سکونتی و فعالیتی درون شبکه (در ارتباط با روابط درونی و برونی آنها) می پردازد، دارای ماهیتی یکپارچه و فرابخشی است.

انتهای پیام/خ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1374043

مهمترین اخبار ایران و جهان: