نیوز سیتی!
11 اسفند 1401 - 23:07

محصولات فرهنگی با الگوی ایرانی و اسلامی حمایت می‌شوند

هشتمین دوره «جایزه فیروزه» با محوریت حمایت از کالاها و محصولات فرهنگی با الگوی ایرانی و اسلامی در سه بخش ایده‌های نوآورانه، کسب و کارهای نوپا و کسب و کارهای تجاری‌شده برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، هشتمین دوره «جایزه فیروزه» با محوریت حمایت از کالاها و محصولات فرهنگی با الگوی ایرانی و اسلامی و سه رویکرد ایده‌های استارت‌آپی، کسب و کارهای نوپا و کسب و کارهای تجاری‌شده و فعال در ۲ مرحله استانی و ملی برگزار خواهد شد.

ترویج، تولید و مصرف کالاها و محصولات فرهنگی ایرانی اسلامی با نگاه ویژه به اقوام ایرانی، تشویق تولیدکنندگان به تولید کالاهای فرهنگی با اولویت‌ها و نیازهای کشور، ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری در حوزه صنایع فرهنگی، زمینه‌سازی هم‌افزایی شرکت‌کنندگان صنایع فرهنگی، رونق بازار مصرف کالاهای فرهنگی داخل کشور، معرفی فعالان صنایع فرهنگی به جامعه و نهادهای خصوصی، پشتیبانی و حمایت از محصولات فرهنگی تولیدشده در استان‌ها و معرفی آن در سطح ملی و بین‌المللی و ایجاد دغدغه فرهنگی میان خانواده‌ها از جمله اهداف مدنظر در این فراخوان است.

این کالاها در قالب‌های مختلف از جمله اسباب بازی و عروسک اقوام ایرانی، نوشت‌افزار ایرانی اسلامی و هدایای فرهنگی با توجه به خرده فرهنگ‌های اقوام ایرانی دسته‌بندی می‌شوند که هر استان به تناسب صنعت فرهنگی غالب منطقه می‌تواند حوزه موردنظر را تعیین کند.

هشتمین دوره «جایزه فیروزه» به صورت مجازی از طریق زیرساخت الکترونیکی jayezehfiroozeh.farhang.gov.ir که توسط دبیرخانه جشنواره کالاهای فرهنگی مستقر در اداره‌کل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی طراحی شده است، برگزار می‌شود.

متقاضیان شرکت در جشنواره استانی جهت ثبت‌نام و بارگذاری آثار خود به آدرس https://platzaar.ir/92?public_ids=1901 مراجعه کنند.

مهلت ارسال آثار تا ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۱ است و تولیداتی که در سامانه پذیرفته شوند وارد مرحله داوری خواهند شد.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1069043

مهمترین اخبار ایران و جهان: