نیوز سیتی!
21 تیر 1402 - 13:52

وضعیت آب شرب زنجان در وضعیت قرمز قرار گرفت

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان اعلام کرد: وضعیت آب شرب زنجان در وضعیت قرمز قرار گرفت.

علیرضا جزءقاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان، اظهار داشت: با توجه به افزایش دما و مصرف بالای آب شرب، ذخایر آب استان در وضعیت قرمز قرار گرفت.

وی با بیان اینکه از شهروندان درخواست داریم برای جلوگیری از قطع آب، در مصرف آب صرفه‌جویی کنند، تصریح کرد: با افزایش دما، مصرف آب هم به همان نسبت افزایش می‌یابد؛ به طور مثال مصرف کولر آبی به اندازه مصرف آب توسط یک انسان است و با روشن شدن کولر آبی گویا یک نفر به اعضای خانواده اضافه شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان تصریح کرد: از سوی دیگر با مشکل برق هم مواجه هستیم و با توجه به اینکه تأسیسات آبفا با برق کار می‌کند اگر بخواهد با قطعی برق مواجه شویم قطعاً با مشکل تأمین آب شرب نیز مواجه خواهیم شد.

وی ادامه داد: متأسفانه وضعیت بارش‌ها هم خوب نبود و ذخایر سدهای استان از جمله سد تهم و سد کینه‌ورس خوب نیست. همینطور وضعیت آب‌های سطحی هم در سطح استان مطلوب نیست و از شهروندان درخواست داریم که صرفه‌جویی در مصرف آب را رعایت کنند.

جزءقاسمی با اشاره به اینکه آب شهرهای استان زنجان جیره‌بندی نمی‌شود، گفت: ولی در آب شرب روستاها با محدودیت مواجه هستیم؛ واقعیت این است که مشکل آب شرب در طول سه فصل پاییز، زمستان و بهار در روستاهای استان وجود ندارد، ولی به محض فرا رسیدن فصل تابستان، مصرف آب شرب در روستاها افزایش می‌یابد و همین افزایش مصرف سبب کمبود آب در روستاها می‌شود.

وی با بیان اینکه مصرف آب شرب و بهداشت استان زنجان در طول سال حدود 80 میلیون متر مکعب است، گفت: مصرف آب شرب در تابستان و فصل گرما نسبت به دیگر فصل‌ها بسیار زیاد است.

به گزارش تسنیم، روابط عمومی آبفای استان زنجان هم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ذخایر استان زنجان به دلیل افزایش دما و مصرف بالای آب شرب در وضعیت قرمز قرار گرفته و از شهروندان درخواست کرد که برای جلوگیری از قطع آب، در مصرف آب صرفه‌جویی کنند، همچنین در این اطلاعیه آمده است از شستشوی حیاط، خودرو و آبیاری درختان با آب شرب جداً خودداری شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1354743

مهمترین اخبار ایران و جهان: