نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 06:55

نجات ۲۵۲ نفر از چنگال موج‌های شکافنده خزر

رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران گفت: از ابتدای شروع طرح‌های دریا یعنی از یکم خرداد ماه طی ۳۴ روز گذشته ۲۵۲ نفر از غرق شدن در دریای مازندران نجات پیدا کردند.

نقی کریمیان رئیس هیات نجات غریق و غواصی استان مازندران امروز درباره آخرین وضعیت اجرای طرح‌های دریا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: از ابتدای شروع طرح‌های دریا یعنی از یکم خرداد ماه تاکنون  طی ۳۴ روز گذشته، ۲۵۲ نفر از غرق شدن در دریای مازندران نجات پیدا کردند که از این تعداد ۱۳ نفر به مراکز درمانی استان اعزام شوند.

وی با اشاره به آزادسازی سواحل مازندران، گفت: باتوجه به آزادسازی سواحل تعداد نقاط حادثه‌خیز سواحل به ۵۵۵ نقطه افزایش یافت به همین دلیل تعداد ناجیان غریق را افزایش دادیم.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران با اعلام اینکه یک‌هزار و ۶۰۰ ناجی غریق و امدادگر جمعیت هلال احمر در طول نوار ساحلی استان مستقر هستند، تصریح کرد: از مهم‌ترین مسائلی که مردم و مسافران باید توجه کنند خطر شنا در دریای نیمه‌آرام است که خطر امواج شکافنده بیشتر در کمین افراد است.

کریمیان با اعلام اینکه حقوق خرداد ماه ناجیان غریق، به زودی به حسابشان واریز می‌شود، گفت: مردم و مسافران به توصیه‌ها و هشدارها بیشتر توجه کنند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1306843

مهمترین اخبار ایران و جهان: