نیوز سیتی!
23 آبان 1402 - 01:01

شاه اردن: اشغال بخش‌هایی از نوار غزه تعرض به حقوق فلسطینی‌ها است

شاه اردن تأکید کرد که هر گونه اندیشه‌ای در خصوص اشغال بخش‌هایی از نوار غزه یا ایجاد مناطق حائل امری مردود است و اوضاع را بحرانی‌تر می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبدالله دوم» شاه اردن در دیدار با رئیس مجلس سنا و مجلس نمایندگان و نیز نخست وزیران سابق و تعدادی از سیاستمداران این کشور، به بررسی اوضاع غزه پرداخت. 

عبدالله دوم در این دیدار گفت که هر گونه سناریو یا اندیشه‌ای درباره اشغال بخش‌هایی از غزه یا ایجاد مناطق حائل، اوضاع را بحرانی خواهد کرد و این امر مردود است و تعرض به حقوق فلسطینیان محسوب می‌شود. 

وی تأکید کرد: «راه‌حل نظامی یا امنیتی ممکن نیست که موفق شود و بایستی جنگ متوقف شده و روند سیاسی جدید برای دستیابی به راه‌حل دو دولتی فلسطینی –اسرائیلی آغاز شود». 

بنابر گزارش وبگاه اردنی «عمون»، عبدالله دوم همچنین بر اهمیت حفظ تمامیت ارضی فلسطین تأکید کرد و گفت که نباید غزه از بقیه اراضی فلسطین جدا باشد. 

وی گفت: «اولویت امروز با توقف جنگ علیه غزه و رساندن کمک‌های کافی به این منطقه است و جامعه جهانی بایستی برای توقف فاجعه انسانی در غزه دست به اقدام فوری بزند». 
عبدالله دوم اشاره کرد که تجاوزات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس از جمله حملات شهرک‌نشینان اوضاع منطقه را به حد انفجار خواهد رساند و دامنه درگیری‌ها گسترده خواهد شد. 

شاه اردن همچنین تأکید کرد که این کشور پشتیبان و حامی اصلی برادران خود در فلسطین باقی خواهد ماند و موضع اردن در قبال فلسطین ثابت است. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1570987

مهمترین اخبار ایران و جهان: