نیوز سیتی!
26 فروردین 1402 - 13:55

۹۵ درصد وسایل و تجهیزات صنعت برق در داخل کشور تولید می‌شود

سخنگوی صنعت برق کشور گفت: اکنون ۹۵ درصد وسایل و تجهیزات صنعت برق در داخل کشور تولید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مصطفی رجبی‌مشهدی در مراسم افتتاح فاز نخست آزمایشگاه طرح کلان ملی سیستم بومی اتوماسیون، کنترل و حفاظت پست‌های فشار قوی برق در مشهد، اظهار کرد: در حال حاضر با وجود شرکت‌های دانش‌بنیان، ۹۵ درصد وسایل و تجهیزات صنعت برق در داخل کشور تولید می‌شود و حلقه مفقوده ما بخش نرم‌افزار و سیستم‌های کنترل و حفاظت است.

وی افزود: امروز، شاهد یکی دیگر از افتخارات صنعت برق در حوزه نرم‌افزار و سیستم‌های کنترل و حفاظت پست‌های فشار قوی هستیم که توسط پیمان خطوط، با طراحی جدیدی رونمایی شده که می‌تواند در پست‌های جدید فشار قوی به کار گرفته شده و همینطور به پست‌های موجود نیز که از پشتیبانی خوبی برخوردار نیستند کمک کند.

رجبی مشهدی ادامه داد: این طرح کلان ملی که شامل ۳ فاز اصلی است و تمام فازهای آن طی سه سال بصورت کامل اجرا خواهد شد که بومی‌سازی کامل تجهیزات و زیرساخت‌ها شامل نرم‌افزار، سخت‌افزار، خدمات فناورانه و همچنین امن‌سازی کامل این زیرساخت ها را بر عهده دارد. 

سخنگوی صنعت برق کشور با اشاره به مزایای سیستم بومی اتوماسیون، کنترل و حفاظت پست‌های فشار قوی برق گفت: اجرای این طرح ضمن قطع کامل وابستگی به خارج از کشور و بومی‌سازی تکنولوژی‌های پیچیده این سیستم‌ها، با روشی نوآورانه به کاهش قابل توجه هزینه‌های احداث زیرساخت های برق در کشور و همچنین امن‌سازی کامل آن کمک خواهد کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1151187

مهمترین اخبار ایران و جهان: