نیوز سیتی!
23 فروردین 1402 - 12:38

امکان مشارکت در طرح «هر ایرانی، یک یتیم» با پرداخت ۱۰ هزار تومان

مدیرکل کمیته امداد استان تهران در خصوص اجرای طرح «هر ایرانی، یک یتیم» گفت: حامیان مالی می‌توانند با پرداخت حداقل ۱۰ هزار تومان در این طرح مشارکت و از ایتام و محسنین حمایت کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید ابوالفضل پرپنچی در خصوص اجرای طرح «هر ایرانی، یک یتیم» گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره)، طرح اکرام ایتام را از نیمه دوم سال ۱۳۷۸ با هدف حمایت از کودکان یتیم و طرح محسنین را از سال ۱۳۹۰ به صورت آزمایشی در پنج استان از جمله استان تهران با هدف کمک و حمایت از کودکان با سرپرست ناتوان یعنی کسانی که پدر دارند، ولی به منظور تأمین نیازمندی شأن بایستی در زمینه‌های معیشتی، تحصیلی و درمان به آن‌ها کمک شود راه اندازی کردیم.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران افزود: در این طرح افراد نیکوکار با پذیرفتن و تقبل حمایت مالی از یک یا چند فرزند در این طرح شرکت می‌کنند. ۸۰ میلیون یتیم و محسنین نداریم بلکه خیرین می‌توانند یک یا چند فرزند را حمایت کنند. هر یتیم و بد سرپرست ممکن است ۱۰ تا ۲۰ حامی داشته باشد و هر کدام یک مبالغی را به حساب آن‌ها واریز کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که کسانی که کمک می‌کنند در طرح اکرام ایتام خودشان مستقیماً وارد عمل می‌شوند یا به واسطه کمیته امداد کمک رسانی می‌کنند، تصریح کرد: افزایش حس مسئولیت پذیری در قشرهای مختلف جامعه، گسترش فرهنگ دستگیری از نیازمندان، یاری رساندن به فرزندان یتیم و غیریتیم نیازمند، بهبود وضعیت معیشتی، تحصیلی و درمانی آن‌ها و همچنین ایجاد یک شبکه اجتماعی از خیرین و نیکوکاران برای رسیدگی به امور نیازمندان از جمله اهداف ما از برگزاری طرح «هر ایرانی یک یتیم» است. در این طرح همه‌ی کمک‌های مالی مستقیماً به حساب خود یتیم و محسنین واریز می‌شود.

پرپنچی عنوان کرد: تعداد حامیان استان تهران ۸۵ هزار و ۱۱۷ نفر هستند که از ۲۳ هزار و ۲۱۳ یتیم و محسنین ما حمایت می‌کنند. حامیان می‌توانند از طریق مراکز و مناطق کمیته امداد سراسر کشور و استان تهران، مراکز نیکوکاری تحت پوشش کمیته امداد، ارسال عدد ۱ به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۳۳۳ و مراجعه به وبگاه ekram.emdad.ir در طرح «هر ایرانی یک یتیم» شرکت کنند. حامیان مالی می‌توانند با پرداخت حداقل ۱۰ هزار تومان در این طرح مشارکت و از ایتام و محسنین حمایت کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1142687

مهمترین اخبار ایران و جهان: