نیوز سیتی!
08 اردیبهشت 1402 - 19:42

افزایش ناپایداری های فصلی طی روزهای شنبه و یکشنبه در برخی نقاط اردبیل

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: طی روزهای شنبه و یکشنبه (۹ و ۱۰ اردیبهشت) بر شدت ناپایداری‌های فصلی و محلی افزوده‌شده و در غالب مناطق استان طی ساعات بعدازظهر رشد ابرهای همرفتی و رگبار باران و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

سیاوش محمدی، مدیرکل هواشناسی استان اردبیل شامگاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل اظهار کرد: طی روزهای شنبه و یکشنبه (۹ و ۱۰ اردیبهشت) بر شدت ناپایداری‌های فصلی و محلی افزوده‌شده و در غالب مناطق استان به‌ویژه نواحی مرکزی و جنوبی و شهرستان‌های گرمی و انگوت طی ساعات بعدازظهر رشد ابرهای همرفتی و رگبار باران و رعدوبرق (در نواحی مستعد با احتمال بارش تگرگ، اصابت صاعقه و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های محلی) پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: از اواخر وقت روز یکشنبه بانفوذ سامانه بارشی فعالی به استان، برشدت ناپایداری‌ها افزوده‌شده و شاهد افزایش ابرناکی، رخداد تندبادهای لحظه‌ای، کاهش دما، بارش باران گاهی به‌صورت رگبار و رعدوبرق خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل تشریح کرد: با توجه به نوع و میزان نزولات آسمانی، در برخی مناطق بارش تگرگ، اصابت صاعقه و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی انتظار می‌رود.

وی تأکید کرد: به هم استانی‌های محترم و دستگاه‌های ذی‌ربط توصیه می‌گردد تمهیدات لازم را در این خصوص  اتخاذ فرمایند.

پایان پیام/۳۷۲۷/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1174443

مهمترین اخبار ایران و جهان: