نیوز سیتی!
12 بهمن 1401 - 19:00

بیش از ۱۴۷ هزار نام علی در خراسان شمالی ثبت شده است

بجنورد_ مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: بیش از ۱۴۷ هزار نفر از ابتدای تاسیس ثبت احوال استان به نام مبارک علی و ترکیبات آن نامگذاری شده اند.

علی زاهدی نیا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن سالروز ولادت با سعادت حضرت علی (ع) و روز مرد، گفت: بر اساس آخرین برآوردهای جمعیتی در خراسان شمالی، تعداد ۵۰۳ هزار و ۲۳۰ نفر از جمعیت استان را مردان و ۴۹۸ هزار و ۳۸۶ نفر را زنان تشکیل می‌دهند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: با توجه به اطلاعات پایگاه ثبت احوال ۱۴۷ هزار و ۵۲۶ نفر از ابتدای تأسیس ثبت احوال استان به نام مبارک علی و ترکیبات آن در استان نامگذاری شده اند که این رقم حدود ۲۹.۶ درصد از جمعیت مردان در پایان دی ماه سال جاری می‌باشد.

وی بیان داشت: طی ۱۰ ماهه سال جاری تعداد ۱۰ هزار و ۶۴۲ واقعه ولادت در خراسان شمالی به ثبت رسیده است که تعداد ۴۵۳ نفر از این ولادت‌ها مرتبط با پسران بوده و با نام مبارک علی و ترکیبات آن نامگذاری شده اند.

زاهدی نیا گفت: ۳ نام منتخب مردان در ۱۰ ماهه سال جاری که بیشترین فراوانی را دارند محمد، امیرعلی و علی می‌باشد که این امر نشان دهنده علاقه و ارادت مردم عزیز به خاندان عصمت و طهارت و در واقع بیانگر رفتارهای فرهنگی مردم بر اساس آموزه‌های دینی است.

مدیر کل ثبت احوال خراسان شمالی افزود: جمعیت کل استان تا پایان دی ماه سال جاری، بیش از ۱ میلیون نفر می‌باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1013543

مهمترین اخبار ایران و جهان: