نیوز سیتی!
28 دی 1401 - 15:24

بیمارستان‌های 60 ساله تبریز مرجع بحران هستند/ بیمارستان‌ها فقیر هستند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: گفت: به جز بیمارستان امام رضا (ع) که حدود بیست سال قدمت دارد بقیه بیمارستان های عمرشان ۵۰ یا ۶۰ سال است که این مسئله خود مرجع بحران در شرایط بحرانی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، بهمن نقی‌پور ظهر امروز در جلسه  روسای بیمارستان های استان آذربایجان شرقی با حضور  معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  از زحمات شبانه روزی روسای بیمارستان‌ها اظهار کرد: موفقیت‌های بدست آمده در دانشگاه علوم پزشکی تبریز حاصل تلاش های مسئولین ، اساتید  شاغل در بیمارستان های استان است.

وی با اشاره به مسائل و مشکلات مطرح شده از سوی روسای بیمارستان های استان گفت: به جز بیمارستان امام رضا (ع) که حدود بیست سال قدمت دارد بقیه بیمارستان های عمرشان ۵۰ یا ۶۰ سال است که این مسئله خود مرجع بحران در شرایط بحرانی است.

نقی‌پور در خصوص صدور مجوز ماده ۲۳ در خصوص تجمیع و جایگزینی بیمارستانها و ماده ۵۶ برای بیمارستان ۱۰۰۰ تخت خوابی و تجهیز مرکز جامع سرطان گفت: اقدامات و حمایت های لازم از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این موارد نیز انجام پذیرد.

بیمارستان‌ها فقیر هستند!

 مسعود پزشکیان، نماینده مردم تبریز ، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی نیز  ضمن استماع مشکلات و مسائل حوزه بهداشت و درمان استان و با بیان اینکه بیمارستان های ما از نظر تجهیزات فقیر هستند گفت: اجرای نظام ارجاع، سطح بندی و خرید راهبردی و پزشک خانواده از مهمترین راهکارهای سیستم درمانی است.

وی گفت: تا زمانیکه این سیستم در مراکز راه اندازی نشود مشکلات دارویی و درمان و ... تقریبا لاینحل خواهد بود.

مدیر مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی همچنیندر این جلسه در خصوص حوادث ترافیکی گفت : ما در بخش استاندارد جاده، اتومبیل و... به صورت پایلوت در تبریز و در بیمارستان های الزهراء و امام رضا (ع) به جد در حال فعالیت هستیم و امیدواریم از نتایج آن به عنوان الگوهای ترومایی استفاده شود  و بتوانیم آن را به کل جامعه تعمیم دهیم.

 حسن واعظی در خصوص عدالت محوری ، پرونده الکترونیکی و بیمارستان هوشمند ، بحث نظام ارجاع و نوبت دهی الکترونیکی در بخش های اورژانس بیمارستانی، طب اورژانس، بیهوشی، خوشایند سازی زایمان طبیعی، استیشن بیمار دردرمانگاه، افزلیش همگرایی، ترمیم کارانه پزشکان عمومی نیز توضیحاتی ارائه کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 984843

مهمترین اخبار ایران و جهان: