نیوز سیتی!
28 آذر 1401 - 08:09

فرزندآوری در شرایط فعلی مجاهده و بسیار ارزشمند است

استاندار زنجان با بیان اینکه تلاش در سختی ها برای مملکت، مجاهده است، گفت: فرزندآوری در شرایط حال حاضر نیز مجاهده است و قطعا خداوند نیز برکات خود راشامل حال آن خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان و به نقل روابط عمومی استانداری زنجان، محسن افشارچی در همایش ملی جوانی جمعیت استان زنجان، با بیان این که منظور از افزایش فرزندآوری این نیست که هر خانواده بصورت ضرب العجل، چند فرزند به افراد خانواده خود اضافه کند، اظهار داشت: بلکه مراد از آن، این است که هر خانواده ای که در سن باروری قرار دارد، با افزودن یک فرزند به تعداد فرزندان خود، می تواند به مسئله  جوانی جمعیت  کشور کمک کند.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه نگاه به جمعیت، باید از منفعت نگاه جمعی باشد، تصریح کرد: اگر به خاطر منفعت شخصی باشد قطعاً جواب نخواهد داد.

وی، با بیان اینکه اگر نگاه خود را متفاوت کنیم مسئله جمعیت را هم به شکل دیگری خواهیم دید گفت: با نگاه متفاوت به این موضوع، قطعا  جمعیت را برای چند سال آینده به عنوان یک پتانسیل برای ارتقاء، رشد و تغییر مدل اقتصادی کشور خواهیم دید .

افشارچی، موضوع جوانی جمعیت را به نفع کل جامعه عنوان کرد و افزود:  اگرچه  تک تک افراد شاید نتوانند به مسئله جوانی جمعیت، ورود کرده و  اقدامی در این راستا انجام دهند، اما با جوان شدن جمعیت جامعه، قطعاً همه افراد از منفعت آن سود خواهند برد.

استاندار زنجان با بیان اینکه در مواردی که همه به فکر منفعت شخصی هستند و منفعت جمعی را در نظر نمی‌گیرند دولت و دستگاه‌های نظارتی ورود می‌کنند تا یک منفعت جمعی حفظ شود، گفت: در حوزه جمعیت نیز دولت با ورود به این مسئله به فکر حفظ منافع جمعی است.

وی اظهار داشت: اگر دولت با مشوق‌های متفاوت در راستای افزایش جمعیت تلاش می‌کند دلیل آن این است که یک مصلحت و نفع جمعی پشت آن است که اگر امروز به فکر آن نباشیم در آینده گریبانگیر همه افراد جامعه را خواهد گرفت.

افشارچی با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی و معیشتی حل خواهد شد تصریح کرد: اگرچه ما از  پیچ مشکلات اقتصادی گذر می‌کنیم اما کمی سختی دارد که باید آن را تحمل کنیم. 

انتهای پیام/2308

منبع: فارس
شناسه خبر: 919144

مهمترین اخبار ایران و جهان: