نیوز سیتی!
16 آذر 1401 - 20:24

مدارس کانکسی در چهارمحال و بختیاری برچیده می‌شود

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۲۰ درصد اعتبارات استان مربوط به آموزش و پرورش است، گفت: تفاهم‌نامه‌ای با ستاد اجرایی فرمان امام منعقد شده که با مشارکت نوسازی مدارس، مدارس کانکسی برچیده و مدارس جدید ساخته شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد غلامعلی حیدری ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری ضمن گرامی‌داشت روز دانشجو گفت: معلمان زیر آتش دشمن در دفاع مقدس نیز دست از تعلیم نکشیدند و در ادامه‌ انقلاب نیز نقش مهمی در خنثی‌سازی توطئه‌ها و هدایت جامعه داشتند.

وی در ادامه ضمن اشاره به جایگاه والای معلم و نقش معلم در پیشرفت کشور افزود: بیانیه‌ گام دوم با محور تربیتی، بصیرت‌افزایی، آموزش سبک زندگی، دشمن‌شناسی و جامعه‌شناسی را باید بومی‌سازی کنیم و در مدارس تبیین کنیم. 

وی ادامه داد: سؤالات و شبهات دانش‌آموزان را باید در مدارس با کار جهادی در جهاد تبیین پاسخ بدهیم و آینده‌سازان انقلاب را در سن شکل‌گیری شخصیت با گفتمان انقلاب آشنا کنیم.

استاندار ضمن تشکر از جوانگرایی در انتصابات آموزش و پرورش اظهار داشت: آموزش و پرورش در شکل‌گیری تمدن نوین نقش مهمی دارد. 

حیدری اضافه کرد: سند تحول را باید مورد توجه قرار بدهیم و این سند است که می‌تواند چراغ راه برون‌رفت از چالش‌ها باشد نه سندهای وارداتی مانند سند ۲۰۳۰. 

استاندار با بیان اینکه معلمان باید پیشتازان عرصه‌ جهاد تبیین باشند، افزود: آموزش و پرورش یکی از راهبردی‌ترین وزارتخانه‌هاست چرا که معلمان در تربیت نقش ایفا می‌کنند. 

وی با بیان اینکه استراتژی دشمن ایجاد یأس و رسالت آموزش و پرورش ایجاد امید است، اظهار داشت: معلم تزار انقلاب باید امیدآفرین، پاسدار آرمان‌ها و دارای روحیه‌ جهادی باشد تا بتواند دانش‌آموزان تزار انقلاب تربیت کند.

حیدری در مورد اعتبارات آموزش و پرورش استان عنوان کرد: اعتبارات بسیار خوبی برای آموزش و پرورش هم برای فضاها، هم تجهیز و هم فرهنگی
دیده شده‌است و ۲۰ درصد کل اعتبارات استان مربوط به آموزش و پرورش است.

حیدری عنوان کرد: تفاهم‌نامه‌ای با ستاد اجرایی فرمان امام منعقد شده که با مشارکت نوسازی مدارس، مدارس کانکسی برچیده و مدارس جدید ساخته شود.

وی با اشاره به لزوم تخلیه‌ هیجانات نوجوانی تصریح کرد: ۴۱ زمین چمن مصنوعی در مدارس استان ساخته می‌شود. 

حیدری گفت: باید به گسترش معنویت در ادارات آموزش و پرورش و در مدارس توجه ویژه کنیم.

وی در انتها با اشاره به اینکه پیوند اولیا و مربیان بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد به تشریح برخی اقدامات دولت در استان پرداخت و گفت:
رویکرد دولت محرومیت‌زدایی است.

پایان پیام/




 

منبع: فارس
شناسه خبر: 901100

مهمترین اخبار ایران و جهان: