نیوز سیتی!
27 فروردین 1402 - 12:14

معرفی ۱۱۶ طرح صنایع دستی برای پرداخت تسهیلات به بانک های عامل

بیرجند-مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی گفت: طی هفت ماه گذشته ۱۱۶ طرح صنایع دستی به مبلغ ۷۸ میلیارد ریال برای اخذ تسهیلات به بانک‌های عامل خراسان جنوبی معرفی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی شاه وردی صبح یکشنبه به رسانه‌های گروهی اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اصلی و شاخص ما حمایت از صنعتگران صنایع دستی است که از طرق مختلف پیگیری می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به حمایت‌های انجام شده از این صنعتگران در هفت ماه گذشته بیان کرد: ۷۸ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به صنعتگران صنایع‌دستی خراسان جنوبی در این بازه زمانی اعطا شد.

شاه وردی با تأکید بر اینکه باهدف حمایت از پروژه‌های توسعه‌ای در حوزه صنایع‌دستی استان، از محل اعتبارات جز ۲ بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ این مبلغ پرداخت شده است، افزود: حمایت از صنعتگران صنایع دستی در سال ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

وی گفت: این حمایت‌ها و پرداخت تسهیلات از نیمه دوم سال ۱۴۰۱ در دستور کار ادارات کل استان قرار گرفته است تاکنون ۱۱۶ طرح به مبلغ ۷۸ میلیارد ریال برای اخذ تسهیلات به بانک‌های عامل خراسان جنوبی معرفی شدند تا چرخه کار صنایع دستی همچنان بچرخد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی درباره اهداف این حمایت‌ها بیان کرد: توانمندسازی جوامع محلی روستایی و شهری از طریق توسعه صنایع‌دستی، حمایت از واحدهای تولیدی صنایع‌دستی انفرادی و مستقل، توانمندسازی و جذب هنرآموزان صنایع‌دستی در بازار کار و … از مهمترین اهداف پرداخت این تسهیلات است.

شاه وردی یادآور شد: این تسهیلات دارای کارمزد ۴ درصد است.

وی گفت: مشاغل بخش صنایع‌دستی از زودبازده‌ترین مشاغل بوده به‌طوری‌که فراگیری آسان، راه‌اندازی سریع کارگاه و دسترسی به بازار فروش، از ویژگی‌های این مشاغل است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1152900

مهمترین اخبار ایران و جهان: