نیوز سیتی!
24 فروردین 1402 - 15:38

احداث ۱۳ هزار واحد مسکونی در کهگیلویه و بویراحمد/ دستگاه‌ها به تعهدات طرح نهضت ملی مسکن عمل کنند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه‌های متولی به تعهدات خود در طرح نهضت ملی مسکن عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید علی احمدزاده در نشست شورای مسکن که به صورت وبیناری با حضور رئیس جمهور برگزار شد، گفت: جایگاه استان در طرح نهضت ملی مسکن باید ارتقاء یابد لذا راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و حوزه عمرانی استانداری شاخص‌های رتبه‌بندی طرح نهضت ملی مسکن را احصاء کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه موضوع مسکن در دولت سیزدهم بسیار مهم و حیاتی است، افزود: نباید در خصوص وضعیت مسکن ملی سهل انگاری شود بلکه همه دستگاه‌ها به تعهدات خود در این زمینه عمل کنند.

به گفته احمدزاده تعهد استان در طرح نهضت ملی مسکن ۱۰ هزار واحد بوده اما در حال حاضر ۱۳ هزار واحد یا در حال احداث بوده یا عملیات احداث آن در دست انجام است.

وی از اعزام تیم بازرسی وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی برای بررسی عملکرد استان‌ها در طرح نهضت ملی مسکن به دستور رئیس جمهور خبر داد و گفت: مشکلات طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای استان خصوصا یاسوج احصاء و به این تیم گزارش داده شود، ضمن اینکه روند احداث واحدهای خود مالکیتی شتاب بیشتری بگیرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه اراضی دولتی هر چه سریعتر تعیین تکلیف شوند، گفت: زمین‌هایی که قابلیت واگذاری برای احداث مسکن در طرح نهضت ملی مسکن در یاسوج را دارند مشخص شوند.

 احمدزاده عنوان کرد: با هماهنگی با جهاد کشاورزی اراضی کشاورزی درجه سوم و چهارم برای احداث شهرک‌های جدید و توسعه شهرهای استان شناسایی شوند.

وی عنوان کرد: بانک‌ها در سال جدید همکاری و مساعدت بیشتری در طرح نهضت ملی مسکن داشته باشند تا این طرح هر چه سریعتر به نتیجه برسد.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1145700

مهمترین اخبار ایران و جهان: