نیوز سیتی!
24 فروردین 1402 - 13:47

پیش‌بینی وزش باد شدید به همراه رگبار و تگرگ برای آسمان اصفهان / کاهش 10 درجه‌ای دمای هوا

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: وضعیت جوی در اکثر مناطق به صورت قسمتی تا نیمه ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، گاهی تندباد لحظه‌ای و رگبار و رعدوبرق و احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

مینا معتمدی کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت هوای استان اظهار داشت: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی بیانگر فعالیت سامانه ناپایدار برروی استان طی امروز خواهد بود.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی طی این مدت در اکثر مناطق به صورت قسمتی تا نیمه ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، گاهی تندباد لحظه‌ای و رگبار و رعدوبرق و احتمال تگرگ به ویژه در نیمه غربی استان پیش‌بینی می‌شود.

معتمدی با بیان اینکه در مناطق غربی، بارش منجر به آب گرفتگی معابر و جاری شدن روان‌آب و اختلال در تردد خواهد شد، گفت: وزش باد تا روز جمعه در سطح استان ادامه خواهد و در مناطق مستعد و نیمه شرقی همراه با خیزش گرد و خاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا خواهد بود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان با بیان اینکه از امروز تا روز شنبه در اکثر مناطق کاهش محسوس دما به ویژه دمای کمینه بین ۶ تا ۱۰ درجه پیش‌بینی می‌شود، بیان کرد: دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق ۶ تا ۱۰ درجه کاهش خواهد داشت.

وی ادامه داد: بیشینه دمای هوای شهر اصفهان ۲۳ و کمینه فردا صبح ۸ درجه و بویین میاندشت با منفی ۳ و خوروبیابانک با ۳۳ درجه به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

معتمدی با اشاره به میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته عنوان کرد: دره بادام علیا با ۵۰، سرداب سفلا ۱۲، کمران ۲۴، مصیر ۲۷، اسلام‌آباد پیشکوه ۲۲، دولت‌آباد گل سفید ۸/۵، اسلام‌آباد موگویی ۲۲، فریدونشهر ۷/۴ و برزوک ۳ میلی‌متر بیشترین میزان بارش ثبت شده است.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصهفان با بیان اینکه بیشترین سرعت وزش باد در خوانسار با ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است، خاطرنشان کرد: سرعت وزش باد در سمیرم و اردستان ۸۰، نایین ۶۵، شهرضا، چادگان، فریدونشهر و مبارکه ۶۰، گلپایگان و اصفهان ۵۲ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود دمای فردا جمعه و شنبه کاهش محسوس داشته باشد به ویژه در شهرستان‌های بویین میاندشت، چادگان، خوانسار، سمیرم، فریدونشهر و فریدن به زیر صفر برسد.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1145388

مهمترین اخبار ایران و جهان: