نیوز سیتی!
02 بهمن 1401 - 12:12

تعهدات عمومی دولت باید شفاف باشد/ضرورت ایجاد ثبات در قیمت ارز

نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی گفت: تعهدات عمومی دولت باید به صورت شفاف در بودجه ارائه شود و واقعی کردن منابع و مدیریت مصارف شفاف باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی حدادی نماینده مردم ساوجبلاغ صبح امروز (یکشنبه ۲ بهمن ماه) در صحن علنی مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ پیش از آغاز نقطه نظرات خود گفت: اقدام نابخردانه اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه نهاد مقدس سپاه پاسداران را در لیست تروریستی قرار داده را محکوم می کنیم که امروز مجلس با اجماع کامل پاسخ محکمی به این اقدام خواهد داد.

وی در مخالفت با کلیات بودجه سال ۱۴۰۲ بیان کرد: اثربخشی بودجه باید در بخش های گوناگون تأثیرگذار باشد. براساس آنچه به عنوان ابلاغ سیاست های کلی برنامه هفتم صورت گرفته، باید ثبات سطح عمومی قیمت ها و قیمت ارز و همچنین تک رقمی کردن نرخ تورم ایجاد شود.

نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ باید در مسیر برنامه هفتم قرار بگیرد و امسال اولین بودجه در راستای اجرای سیاست های کلی ۵ ساله هفتم خواهد بود اما این لایحه شفاف سازی لازم را ندارد.

حدادی گفت: همچنین در مورد تعهدات عمومی دولت باید شفاف سازی صورت بگیرد. نکته مهم دیگر این است که واقعی کردن منابع و مدیریت مصارف دولت نیز باید به صورت شفاف ارائه شود.

وی تصریح کرد: آنچه در بودجه ۱۴۰۱ مورد توجه قرار گرفت و توسط مجلس تصویب شد، ارائه کالابرگ به نرخ شهریور ۱۴۰۰ بود که متأسفانه انجام نشد و امروز به همین دلیل با مشکلات بسیاری مواجه هستیم.

نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کشاورزان و دامداران نیز باید در بودجه سال آینده مورد توجه قرار می گرفت. رسیدگی به فرار مالیاتی موضوعی است که اشاره کلی به آن صورت گرفته است. باید بتوانیم بودجه سال آینده را به نوعی تنظیم کنیم که فشارهای وارده به قشر ضعیف جامعه کمرنگ و برطرف شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 990188

مهمترین اخبار ایران و جهان: