نیوز سیتی!
20 دی 1401 - 12:46

اصلاحات ضروری همزمان با بهره برداری از پل غدیر مشکلی ندارد

همدان_رییس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان گفت: اصلاحات ضروری و پایش مستمر، همزمان با بهره برداری پل غدیر قابل انجام و مورد تایید شورای شهر همدان است و مشکلی ندارد.

مهدی حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مسائل فنی صرفاً با نگاه فنی دیده شود و مسائل سیاسی و رقابتی در این حوزه ورود پیدا نکند چون باعث می‌شود فرایند فنی و قانونی تحت تأثیر قرار گیرد.

وی بابیان اینکه ورود نظارتی اخیر شورا به این پروژه از آخرین مرحله بتن ریزی که اواخر خرداد سال جاری بود شکل گرفت است خاطرنشان کرد: هنگامی که کیفیت قسمتی از بتن اجرا شد، مورد اعتراض برخی اشخاص حقیقی قرار گرفت همچنین در فضای مجازی از بنده درخواست شد که این امر را پیگیری کنم.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان تشریح کرد: از ابتدای تیرماه نتیجه آزمایش کتبی این مرحله از بتن ریزی را مطالبه کردیم که بعد از چند ماه تعلل، نتیجه به دست شورای شهر همدان رسید و طبیعتاً در این قسمت مشخص، چند نمونه رده مقاومتی که برای تکمیل کردن باید وجود داشته باشد وجود نداشت و شورا وظیفه خود دانست که نسبت به این موضوع بی تفاوت نباشد و تا حصول نتیجه و اطمینان از صحت عملکرد عرشه، موضوع را مورد پیگیری قرار دهد.

حیدری اضافه کرد: با توجه به اینکه بنده به تمام رسانه‌ها احترام ویژه ای دارم و با خود وعده نموده‌ام هیچ خبرنگاری را مورد بی مهری قرار ندهم و هر فردی که مجوز رسانه‌ای داشته باشد وظیفه خود می دانم پاسخگوی او باشم.

وی با بیان این مطلب که هر خبرنگاری که در مراحل پیگیری موضوع با بنده تماس برقرار می‌کرد افزود: صادقانه اعلام نمودم که به مردم این اعتماد را خواهم داد که نسبت به این موضوع بی اعتنا نیستم و بدون اغماض این موضوع را پیگیری خواهم کرد.

حیدری یادآور شد: نتیجه پیگیری این شد که وقتی بتنی رده مقاومت لازم را در برخی قسمت‌ها کسب نکند باید برای آن بررسی‌های ویژه ای انجام شود که این موضوع در آئین نامه‌ها و قوانین به صراحت آمده است.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان افزود: در آخرین مرحله از بتن ریزی پروژه مذکور، برای تأمین حجم بیش از هزار متر مکعب بتن آماده از ۵ شرکت بتن تهیه شده است ویکی از این شرکتها، مصالح کم کیفیتی استفاده کرده است.

حیدری تصریح کرد: فرایند قانونی این شرایط، در آئین نامه بتن ایران مشخص است و پروژه نیازمند باز طراحی بر اساس رده مقاومت کسب شده بتن وجود دارد و این موضوع باید توسط مهندسین مشاوره خبره بی طرف انجام شود و آن شرکت می‌تواند بعد از بررسی‌ها نتیجه لازم را اعلام کند.

پروژه غدیر در رفتار بلند مدت قسمت از عرشه با شرایط آئین نامه مغایرت دارد

وی در ادامه با بیان اینکه شورای شهر هم همین مسیر را پیگیری کرده است و استانداری نیز به موازات آن به موضوع ورود کرد و نظریه ورود شرکت مهندسین مشاور کارفرما تأیید شد و مشاور کارفرما با ورود و بررسی‌های لازم که شامل مدلسازی، تحلیل و طراحی بود را انجام داد خاطرنشان کرد: با نتایج به دست آمده، شرکت مشاور گزارشی را ارائه کرد که در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته شد و در گزارش مشاور کار فرما قید شده است که پروژه به لحاظ تکمیل وشروع بهره برداری مشکلی ندارد اما مشکل اصلی ومغایرتی که با آئین نامه وجود دارد در حوزه رفتار بلند مدت بتن است و صراحتاً در گزارش مشاور کارفرما آمده است که رفتار بلند مدت این قسمت از عرشه، به دلیل اینکه مقاومت بتن آن کمتر از ۲۵ مگاپاسکال حاصل شده است با شرایط آئین نامه مغایرت دارد و الزامات اصلاحی و پایش مستمر باید لحاظ شود.

حیدری افزود: بنده به عنوان کارشناس این حوزه و به استناد نظریه مقدماتی مشاور جدید، می گویم اگر این اصلاحات و پایش، به دقت انجام شود هیچ مشکلی برای این سازه پیش نخواهد آمد.

ورود شورا دلیلی برای اصلاحات بوده است

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان ادامه داد: اگر شورا به این موضوع ورود پیدا نمی‌کرد موضوع بلند مدت مطرح نمی‌شد و اصلاحاتی که باید صورت بگیرد رسیدگی در آن انجام نمی‌گرفت.

وی گفت: ورود شورا باعث شد که بررسی‌ها توسط شرکت مشاور مستقل صورت بگیرد و دوام بتن به عنوان یک پارامتر مهم، مورد توجه قرار گیرد.

حیدری با بیان اینکه معاون استاندار هم در انتهای مصاحبه خود به لزوم پایش و تمهیدات اصلاحی برای تقویت رفتار بلندمدت اشاره کرده‌اند ولی متأسفانه مطلب به گونه ای انعکاس پیدا کرده است که هیچ مشکلی در این بخش وجود ندارد و بیشتر ورود شورا به این مطلب را خطا جلوه داده‌اند و متأسفانه بر علیه بنده نیز عملیات‌های تخریبی صورت گرفت، که البته عزم و اراده ام را برای پافشاری بر حقوق شهروندان، بیش از پیش کرده است.

وی یادآور شد: بار دیگر از همه پیگیری‌ها و مساعدت‌های معاون عمرانی استانداری که گفته‌های به حقی نیز در این زمینه ارائه دادند قدردانی و اعلام می‌دارم اصلاحات ضروری و پایش مستمر، همزمان با بهره برداری قابل انجام است و مورد تأیید شورای اسلامی همدان است.

شورای اسلامی شهر همدان دستور توقف کلی پروژه غدیر را صادر نکرده است

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان در ادامه مطرح کرد: بنده با توجه به تحصیلات و تجربیات با اطمینان تمام به مردم می‌گوئیم اگر اصلاحات و پایش ها در حوزه بتن و رفتار بلند مدت آن انجام شود مشکلی این پروژه را در حال و آینده، تهدید نخواهد کرد.

وی گفت: نظریه مشاور ذیصلاح فصل الخطاب است که شامل سه بند است و در بند سوم آن، رفتار بلند مدت این سازه با توجه به آئین نامه مغایرت دارد و برای حل و فصل این مغایرت، باید اصلاحات و پایش های مستمر همزمان با بهره برداری، انجام شود.

حیدری با تاکید بر این موضوع که شورای اسلامی شهر همدان هیچوقت دستور توقف کلی این پروژه را صادر نکرده است افزود: شورای اسلامی همدان همواره بر مدیریت اصولی و فنی این پروژه تاکید داشته است.

حفظ آرامش فضای رسانه‌ای و پرهیز از التهاب آفرینی از ارکان مهم مردم سالاری دینی است

حیدری یادآور شد: باید همیشه بخاطر داشته باشیم که حفظ آرامش فضای رسانه‌ای و پرهیز از التهاب آفرینی در افکار عمومی در کنار صداقت و شفافیت و پاسخگویی در قبال دغدغه‌های شهروندان، از ارکان مهم مردم سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان در پایان تصریح کرد: پس از حصول آرامش در فضای رسانه‌ای، جوانب مختلف این موضوع، با حضور متخصصان و صاحبنظران و تشکل‌های مطالبه گری، در یک نشست رسانه‌ای، برای شهروندان فهیم همدانی تشریح و تبیین خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 967588

مهمترین اخبار ایران و جهان: