نیوز سیتی!
12 دی 1401 - 18:01

۲۹۶۹ خانه مسافر غیر مجاز در مشهد شناسایی شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی از شناسایی ۲ هزار و ۹۶۹ خانه مسافر غیر مجاز در طرح ساماندهی خانه‌مسافرهای مشهد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، سیدجواد موسوی در جلسه با شهردار منطقه ثامن مشهد با اشاره به اجرای طرح ساماندهی خانه‌مسافرهای مشهد اظهار کرد:در اجرای این طرح که با حمایت فرمانداری مشهد اجرا شده تاکنون هزار و ۱۰ خانه‌مسافر ساماندهی و ۳۲۱ واحد نیز با توجه به این که شرایط مناسب و در خور شان زائر نداشته‌اند پلمب شده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی با اشاره به بررسی وضعیت خانه‌مسافرهای محدوده شهرداری منطقه ثامن افزود: شهرداری منطقه ثامن واحدهای اقامتی دارای تجاری موقت را با در نظر گرفتن شرایط ایمنی ساختمان به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مشهد معرفی و اداره گردشگری پس از بازدید مجوز فعالیت صادر کند.

موسوی با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی از آثار تاریخی و فرهنگی این منطقه تصریح کرد: بافت پیرامون حرم مطهر رضوی داستان‌ها و روایت‌هایی از مهمان‌نوازی مردم مشهد را در دل خود دارد و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی زائران در محدوده شهرداری ثامن باید زائران و مسافران را برای دیدن و ابنیه تاریخی و شنیدن داستان‌های قدیم شهر مشهد هدایت شوند.

در این نشست ساسان نورین مقدم شهردار منطقه ثامن مشهد ضمن اعلام آمادگی این شهرداری برای همکاری بیشتر با اداره‌میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گزارشی از وضعیت زائرسراهای ارزان قیمت ارائه کرد.

در ادامه  رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشهد گفت: تعامل خوبی بین شهرداری مشهد به ویژه منطقه ثامن شکل گرفته و با همکاری شهرداری عملیات مرمتی سرای عزیزالله اف در حال انجام است.

حسین امیرکلالی ادامه داد: بسته‌های در حال تدوین احیای پهنه‌های تاریخی بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی از دیگر موضعاتی است که در تعامل بین شهرداری و میراث‌فرهنگی به سرانجام خواهد رسید.

گفتنی است؛ در این جلسه پیرامون ساماندهی خانه‌مسافرها به منظور افزایش ظرفیت اقامت و ارائه خدمات بهتر در ایام نوروز ۱۴۰۲ بحث و تبادل‌نظر شد.

پایان پیام/ ۷۰۰۴۲

منبع: فارس
شناسه خبر: 950688

مهمترین اخبار ایران و جهان: