نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 13:20

آینده مبهم 200 بازیکن بومی شاهین+عکس

مشکلات این روزهای شاهین برای تیمداری در فصل جدید دل نگرانی‌های شدید هواداران این باشگاه می‌باشد گرچه آن‌ها در فصل گذشته با تمام مشکلات با بازیکنان بومی خود دست به کارهای بزرگی زدند.

خبرگزاری فارس - بوشهر، محمدرضا زائری: بلاتکلیفی روزهای تیم پرهوادار و ریشه‌دار شاهین بدجوری نگرانی را در بین هواداران این تیم افزایش داده و فضای مجازی محلی شده برای بازگو کردن درد دل این مردم که عاشقانه تیمشان را دوست دارند تا بلکه مسوؤولی بیاید و صدای آنها را بشنود. 

آن‌ها کمترین توقع را از مسؤولین امر دارند خواسته‌ای که به حق است و نشاط اجتماعی با حمایت از تیم شاهین کمترین حق این هواداران است که مسؤولان باید کمترین کوتاهی را در ادای مطالبات این جوانان داشته باشند. 

در هفته گذشته پرویز عبدی‌پور مدیر عامل و مهدی قنبری سرمربی باشگاه شاهین به نمایندگی از این هواداران مهمان برنامه ورزشی سیمای مرکز بوشهر بود و دغدغه و نگرانی‌های خود را برای تیم داری در فصل جدید این رقابت‌ها بیان کرد.

در موقع بی‌پولی یاد بومی‌ها می‌افتیم

قنبری سرمربی جوان و بومی شاهینی‌ها از فلسفه بومی گرایی در فوتبال بوشهر گفت: متاسفانه یک بدعت بد در فوتبال ما باعث شده که هر وقت دچار مشکل مالی شدیم رو به بومی‌ها می‌آوریم و همیشه تیم‌هایی که در حال سقوط بودند دست مربیان بومی سپرده می‌شود گرچه موفق هم می‌شوند. 

وی تصریح کرد در سنوات گذشته این اتفاق برای من هم رخ داده و تیم‌هایی که در حال سقوط بودند به ما پیشنهاد دادند اما ورود کردیم و تیم‌های مثل پرسپولیس گناوه، برازجان و شاهین و تیم را نگه داشتیم. 

پروسه سه‌ساله را برای باشگاه تعریف کردیم
سرمربی شاهین در خصوص هدفگذاری باشگاه هم عنوان کرد: موقعی که این تیم را در دست گرفتیم یک پروسه سه‌ساله را تعریف کردیم ولی در سال اول مشکلاتی در نقل و انتقال تیم از شهرداری پیش آمد که خیلی دور وارد مسابقات شدیم که در نیم‌فصل اول نتایج خوبی نگرفتیم ولی در نیم فصل دوم با جوانان شایسته بومی بهترین نتایج را کسب کردیم و فقط دو باخت داشتیم و جزو بهترین‌های نیم فصل دوم بودیم که اگر همین نتایج نیم فصل اول تکرار می‌شد ما الان حرف از صعود می‌زدیم. 

استفاده از ۲۵ بازیکن پایه در ترکیب بزرگسالان اولین بار توسط شاهین در ایران اتفاق افتاد 

قنبری در خصوص استفاده از جوانان بومی در ترکیب بزرگسالان هم گفت: استفاده از بازیکنان جوان بومی در این فصل و فصول آینده از برنامه‌های باشگاه بوده و در سال اول ماه از ۲۵ بازیکنان رده پایه نوجوانان، جوانان و امید در ترکیب بزرگسالان در رقابت‌های کشوری استفاده کردیم که این اتفاق برای اولین بار در ایران بوده است. 

به لحاظ استعدادی از همه استان‌ها جلو هستیم 

قنبری در ادامه صحبت‌های خود یادآور شد: اگر شرایط مهیا شد و بتوانیم تیمداری کنیم برنامه‌های خوبی برای فصل جدید در جهت استفاده از نیروهای جوان بومی خواهیم داشت. 

وی تصریح کرد: فوتبال ما بیمار است و می‌بایست احیا و درمان شود، دو سال است بدون منابع داریم با مشکلات می‌جنگیم ما امسال طارمی، محبی و قایدی‌های زیادی در فوتبال بوشهر داریم ولی باید دیده و رسیدگی شوند. 

سرمربی شاهین تابان بوشهر در پایان این گفتگو عنوان کرد: از نظر جمعیت آماری و استعدادهای موجود از خیلی استانهای صاحب فوتبال جلوتر هستیم، حضور سه بوشهری در ترکیب ثابت تیم ملی گواه این ادعاست. 

پرویز عبدی‌پور با توجه به تجارب گرانبهای خود در امر فوتبال از جمله مدیران با دانش بومی محسوب می‌شود که امسال نقش مهمی در هدایت شاهین به عنوان مدیرعامل داشت و به خوبی توانست تیم‌های تحت هدایت باشگاه را مدیریت کند. 

تنهای تنها به جنگ تیم‌داری رفتیم

وی در خصوص مشکلات شروع فصل قبل گفت: لیگ را در حالی تنها شروع کردیم که مسوؤولان و حتی پیشکسوتان باشگاه هم در کنار ما نبودند. 

عبدی‌پور تصریح کرد: رقابت‌های پنج رده با توجه به اینکه از این بازیکنان در ترکیب و تمرینات بزرگسالان استفاده می‌کردیم با هم مداخله داشتند ولی با این حال از زحمات تمام مربیان تشکر می‌کنم که سختی‌های زیادی متحمل شدند. 

مدیرعامل شاهین در پیشبرد برنامه‌های باشگاه در فصل جدید هم گفت: در صورتی می‌توانیم با برنامه ریزی تیمداری کنیم که در بحث مالی حمایت شویم و مسوؤولان امر به قول و قرارهای خود عمل کنند و اگر اتفاق خاص و مثبتی رخ ندهد تیمداری نخواهیم کرد و آینده دویست بازیکن بومی این باشگاه مبهم خواهد بود. 

وی تصریح کرد: با این حال نشست‌های با مسوًولان استانی داشتیم و ما از آن‌ها پولی نخواستیم و فقط راهکار دادیم که بتوانیم اسپانسر جذب کنیم و اگر بتوانند مسیرهای پیشنهادی را دنبال کنند می‌توانیم تیمداری کنیم ولی تا الان که اتفاقی نیفتاده است. 

بودجه شاهین برای تیمداری به اندازه یک بازیکن لیگ برتری هم نیست
عبدی‌پور در خصوص بودجه شاهین در فصل جدید و هزینه‌های بالای تیم عنوان کرد: در طول فصلی که گذشت اداره ورزش و جوانان ۲۰۰ میلیون به ما کمک کرد که این ناچیز است و فقط پول پوشاک ما در پنج رده تیمی بیش از یک میلیارد می‌باشد و کمک‌های قطره چکانی دردی را دوا نخواهد کرد ولی از آن‌ها بخاطر این حمایت تشکر می‌کنیم. 

وی تصریح کرد: برای فصل جدید برای پنج رده تیمی حدود ۲۵ میلیارد بودجه نیاز داریم که این مبلغ پول یک بازیکن لیگ برتری هم نیست ولی ما با همین بودجه هم می‌توانیم تیمی قوی و بومی روانه مسابقات کنیم و مدعی هم باشیم.

پایان خبر/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1310800

مهمترین اخبار ایران و جهان: