نیوز سیتی!
09 تیر 1402 - 13:20

حجت‌الاسلام کلانتری: مقصر و متهم اصلی اهانت به قرآن دولت سوئد است

رئیس انجمن علمی انقلاب گفت: دولت سوئد پشتیبان اهانت‌ها به قرآن است و این قابل کتمان نیست چون مجوز رسمی را دولت سوئد صادر کرده است.

حجت الاسلام المسلمین ابراهیم کلانتری استاد دانشگاه تهران و رئیس انجمن علمی انقلاب اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس در واکنش به اهانت دولت سوئد و برخی عناصر افراطی این کشور به قرآن کریم گفت: این برای اولین بار نیست که این اهانت‌ها اتفاق افتاده است. در چندین نوبت دیگر دولت سوئد مجوز برگزاری برنامه‌های سخیف و اهانت بار را به عناصر افراطی آن کشور داده است.

وی تاکید کرد: به هیچ وجه توهین به قرآن و آتش زدن قرآن در چهارچوب آزادی بیان نمی‌گنجد و حتی با آزادی که مد نظر غرب هم است و مطرح می‌کنند قابل تحلیل نیست.

کلانتری یادآور شد: این توهین آشکار به باور و اعتقاد 2 میلیارد مسلمان در جهان است. قطعاً آزادی بیان به این معنا نیست که به اعتقادات دیگران توهین کرده و به یک امت بزرگ جسارت کنندو به هیچ وجه قابل تعریف شدن نیست.

وی افزود: آنان گمان می کنند با این حرکات و رفتارها در مقابل پیشرفت‌های اسلام ایستاده‌اند. تا امروز  همه این توهین‌ها چه آتش زدن قرآن و چه و نشر کاریکاتور در خصوص پیامبر اکرم (ص) هیچ کدام از آن‌ها در راستای اهدافی که غرب در نظر گفته است  پیش نرفته است و بالعکس  شده است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: این اهانت‌ها باعث آن شده که حقیقت طلبان عالم به سمت اسلام و قرآن حرکت کنند و بخش زیادی از مردم کشورهای اروپایی به باور حقیقت اسلام دست پیدا کرده‌اند. 

استاد دانشگاه تهران گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران باید به صورت جدی  و بدون هرگونه اغماضی این حرکت سخیف را محکوم کند که تا به امروز همین طور بوده است حتی در روابط اقتصادی، فرهنگی و دیپلماتیک تجدید نظر کنند. از طرفی امت اسلامی و دولت های اسلامی  به راحتی می‌توانند از قدرت اقتصادی و فرهنگی در برابر این توهین ها استفاده کنند. 

وی تاکید کرد: به نظر می‌آید در این مقطع زمانی بسیاری از کشورهای اسلامی به صورت جدی وارد صحنه شده و انتظار هم همین است به ویژه  که در ایام برگزاری  کنگره عظیم حج  هستیم که میلیون‌ها مسلمان گرد خانه کعبه با همدلی و وحدت اجتماع کرده‌اند مسلمانان همه می‌توانند یکپارچه انزجار خود را از این حرکت‌ها اعلام کنند.

حجت الاسلام کلانتری در ادامه گفت: دولت سوئد پشتیبان این اهانت‌ها است و این قابل کتمان نیست چون مجوز رسمی را دولت سوئد صادر کرده است و در دفعات گذشته هم به این صورت بوده است و عملاً می‌شود گفت که مقصر اصلی و متهم اصلی دولت سوئد است. 

وی اضافه کرد: این اهانت ها به هیچ وجه قابل گذشت نیست و برای تکرار نشدن این اهانت ها نیاز است  امت و دولت های اسلامی با مسببان این توهین ها به صورت همه جانبه برخورد کنند و برخی از اقدامات بازدارنده را انجام دهند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1319688

مهمترین اخبار ایران و جهان: