نیوز سیتی!
24 خرداد 1402 - 15:35

نیروی انسانی مورد نیاز مدارس استان بوشهر تامین می‌شود

بوشهر- مدیر منابع انسانی و امور اداری آموزش و پرورش استان بوشهر از برنامه ریزی های لازم برای تامین نیروی انسانی درمدارس در سال تحصیلی جدید و رفع کمبودها در این زمینه در استان بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمدالله اژدری ظهر چهارشنبه در نشست کارگروه توسعه سنواتی آموزش و پرورش شهرستان دیلم با ابراز خرسندی از اقدامات صورت گرفته در حوزه ساماندهی نیروی انسانی برای سال تحصیلی گذشته، اظهار داشت: علیرغم تمام تلاش‌ها، با توجه به تعداد زیاد بازنشستگی نیروها، امسال در استان شرایط سختی برای ساماندهی نیروها داریم که سعی بر کم‌کردن این موضوع داریم.

وی افزود: لازمه شروع سال تحصیلی مطلوب، توجه به سرمایه انسانی مدارس است و به این منظور برنامه ریزی توسعه سنواتی، محاسبه مؤلفه‌های مؤثر بر نیروی انسانی شامل خروجی و ورودی نیروی انسانی، نسبت دانش آموز به معلم، نسبت نیروی پشتیبانی به کل نیروی انسانی توسط کارشناسان اداره کل آموزش و پرورش و شهرستان مناطق آموزشی محاسبه و نیروی انسانی مورد نیاز برای سال تحصیلی آینده مشخص شده است.

مدیر منابع انسانی و امور اداری آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با توجه به ممنوعیت بکارگیری نیروهای آزاد و خریدخدمات در سال تحصیلی پیش‌رو، با استفاده از افزایش ضریب اشتغال همکاران رسمی و پیمانی به شیوه حق‌التدریس، استفاده از ظرفیت نیروهای بازنشسته و ساماندهی مدارس و کلاس‌ها به عنوان اولویت‌های تأمین نیاز نیروی انسانی مشخص شده است.

اژدری با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی دبیری در نیمه اول مردادماه امسال افزود: بخشی از کمبود نیرو را از این طریق و بخشی دیگر از طریق نیروهای ورودی سال‌های ۹۸ و ۹۹ دانشگاه فرهنگیان جبران خواهیم کرد.

اژدری ادامه داد: امسال در مهرماه هیچ همکار بدون ابلاغی نخواهیم داشت و روند صدور ابلاغ از اواسط تیر شروع و نهایت در شهریورماه به پایان خواهد رسید.

مدیر منابع انسانی و امور اداری آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: اولویت صدور ابلاغ نیروها، ابتدا مدیران مدارس سپس کلاس‌های درس است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1284988

مهمترین اخبار ایران و جهان: