نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 22:44

جانمایی 85 هکتار زمین برای ایجاد گلخانه در دهلران

یوسفی مدیر جهاد کشاورزی دهلران گفت: مکان یابی 85 هکتار زمین در مناطق عین خوش و دشت عباس دهلران برای ایجاد شرکت شهرک های کشاورزی به منظور احداث گلخانه، صورت گرفته شده است.

یوسفی مدیر جهاد کشاورزی دهلران شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام در مورد توسعه فضاهای گلخانه ای در این شهرستان گفت: مکان یابی85  هکتار زمین در مناطق عین خوش و دشت عباس دهلران برای ایجاد شرکت شهرک های کشاورزی به منظور احداث گلخانه، صورت گرفته شده است.

وی افزود: بر همین اساس در گام اول ۳۵ هکتار زمین در منطقه دشت عباس بدین منظور و در مرحله بعد هم ۵۰ هکتار در منطقه عین خوش جهت احداث این شهرک ها در دستور کار این اداره قرار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران یادآور شد: از ماموریت‌های اصلی شرکت شهرک‌های کشاورزی ساماندهی، هدایت، حمایت و نظارت بر احداث و توسعه‌ شهرک‌ها و مجتمع‌های کشاورزی مجهز به فناوری نو با هدف تولید محصولات کشاورزی در محیط کنترل‌شده است.

وی افزایش بهره‌وری عوامل تولید، افزایش اشتغال پایدار، رونق تولید و صادرات، تسهیل و تسریع فرآیند سرمایه‌گذاری و کارآفرینی و ایجاد فضای اطمینان‌بخش برای سرمایه‌گذاران، تولیدکنندگان و کارآفرینان را از دیگر مزایای این طرح برشمرد.

یوسفی تصریح کرد: احداث شهرک گلخانه‌ای و توسعه گلخانه‌ها در شهرستان دهلران از اهداف جهادکشاورزی است و با این اقدامات میزان اشتغالزایی و رونق تولید محصولات گلخانه‌ای در منطقه بطور فزاینده‌ای بهبود خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس، استان ایلام در حال حاضر ۲ شهرک گلخانه ای به وسعت ۱۳.۵ هکتار در صالح آباد از توابع مهران و شهرستان تازه تاسیس هلیلان دارد.

فلفل دلمه ای، فلفل چیلی، خیار، گوجه و بادمجان از مهمترین محصولات تولیدی استان در این گلخانه ها است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1283744

مهمترین اخبار ایران و جهان: