نیوز سیتی!
27 فروردین 1403 - 14:01

معدوم‌سازی ۴۷ تن کیلوگرم مواد غذایی فاسد

از ابتدای اجرای طرح سلامت نوروزی و تشدید نظارت ها در ماه مبارک رمضان از ۱۵ اسفند ماه تا ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ بیش از ۴۷ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته توسط بازرسان بهداشت محیط شناسایی و معدوم شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، مهدی زنگنه اظهار داشت: از ابتدای اجرای طرح سلامت نوروزی و تشدید نظارت‌ها در  ماه مبارک رمضان  از 15 اسفندماه 1402 تا 25 فروردین‌ماه 1403 بیش از 47 هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته توسط بازرسان بهداشت محیط شناسایی و معدوم شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اعلام این مطلب گفت: بازرسان سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از 15 اسفندماه تا 25 فروردین‌ماه، 35 هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی انجام دادند و بیش از 47 هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته را شناسایی و معدوم‌سازی کردند. در این مدت بیش از 140 مرکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی به مراجع قضایی معرفی شد.

وی گفت: جهت سنجش سلامت مواد غذایی در محل عرضه بیش از 10 هزار سنجش، 278 نمونه‌برداری از مواد غذایی جهت ارایه به آزمایشگاه صورت گرفته است و از وضعیت بهداشتی مساجد بیش از دو هزار بازدید صورت گرفت.

انتهای پیام/

 
 
منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1699488

مهمترین اخبار ایران و جهان: