نیوز سیتی!
11 فروردین 1403 - 15:34

افزایش حملات به تاسیسات مرتبط با چین در پاکستان

همزمان با ورود هیئت تحقیق چین به اسلام‌آباد، شبکه الجزیره اعلام کرد که حمله به تاسیسات مرتبط با این کشور در پاکستان افزایش یافته است.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، شبکه خبری الجزیره در گزارشی خاطر نشان کرد که ملات به تاسیسات استراتژیک مرتبط با چین در پاکستان افزایش یافته است و طی 10 روز دستکم 18 شامل اتباع چینی در پاکستان کشته شدند.

این شبکه خبری ضمن بررسی پیشینه‌ حملات علیه اتباع چینی در پاکستان نوشت ز 16 تا 26 مارس سال جاری میلادی، پنج حمله انتحاری در ایالت‌های خیبرپختونخوا و بلوچستان به‌وقوع پیوست که در نتیجه دستکم 18 نفر از جمله پنج شهروند چینی کشته شدند.

بر اساس این گزارش، سه‌ حمله‌ اخیر در پاکستان به‌صورت متوالی انجام شد و منافع چینی‌ها را هدف قرار داد. جنگجویان مسلح به بندر گوادر در بلوچستان حمله کردند که با کمک چین ساخته شده بود. سپس یک گروه مسلح با حمله به یکی از بزرگترین پایگاه‌های دریایی پاکستان در بلوچستان، انگیزه خود را سرمایه گذاری چین در منطقه اعلام کرد و در نهایت، مهندسان چینی که روی یک پروژه برق آبی با بودجه چین در شمال پاکستان نزدیک شهر «بشام» کار می‌کردند، هدف قرار گرفتند.

دولت پاکستان برای تحقیق مشترک بر این پرونده با چین موافقت کرده است و هیئتی متشکل از بازرسان چینی روز گذشته وارد پاکستان شدند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1692888

مهمترین اخبار ایران و جهان: