نیوز سیتی!
14 بهمن 1402 - 18:28

استقبال شبکه صهیونیستی اینترنشنال از اظهارات انتخاباتی خاتمی

اظهارات اخیر محمد خاتمی در خصوص انتخابات، با استقبال دو طیف مواجه شده است؛ یکی جریان غرب‌گرا و دیگری جریان اپوزیسیون.

فارس پلاس؛ خط ویژه - خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*****

استقبال شبکه اینترنشنال از اظهارات انتخاباتی خاتمی

 

اظهارات اخیر محمد خاتمی با استقبال دو طیف مواجه شده است، یکی جریان غربگرا و دیگری جریان اپوزیسیون. در همین رابطه شبکه صهیونیستی اینترنشنال در مطلبی نوشت:«محمد خاتمی، رییس جمهوری پیشین ایران، با بیان اینکه «انتخابات آزاد و رقابتی، کم هزینه‌ترین و کوتاه‌ترین راه برای جامعه است»، گفت که «روشن شده براندازی، نه ممکن است و نه مطلوب.» او افزود: «کسی با انتخابات مخالف است که مخالف انسان، آزادی او و رشد مادی و معنوی او باشد.»

 

در داخل نیز روزنامه هم میهن به بازنشر اظهارات اخیر خاتمی پرداخته است. و اما آقای خاتمی بر برگزاری انتخابات آزاد تاکید کرده است. این در حالی است که پیش از این نیز تمامی انتخابات ها در ایران به صورت آزاد و رقابتی برگزار شده است.

رهبر معظم انقلاب- ۱۹ دی ۱۳۹۱- با اشاره به کلیدواژه انتخابات آزاد فرمودند:«حواسشان باشد به این مقصود دشمن کمک نکنند؛ مردم را از انتخابات مأیوس نکنند، هی نگویند انتخابات باید آزاد باشد. خب، معلوم است که انتخابات باید آزاد باشد. ما از اول انقلاب تا حالا سی و چند تا انتخابات داشته‌ایم؛ کدامش آزاد نبوده است؟ در کدام کشور دیگر، انتخابات از آنچه که در ایران میگذرد، آزادتر است؟ کجا صلاحیتها ملاحظه نمیشود، که اینجا روی این مسائل هی تکیه بکنند، هی تکیه بکنند، هی بگویند، هی تکرار کنند و یواش یواش این ذهنیت را به خیال خودشان در مردم به وجود بیاورند که خب، این انتخابات فایده‌ای ندارد؟ این یکی از خواسته‌های دشمن است. آن کسانی که در داخل، این حرفها را میزنند، ممکن است غفلت کنند. من میگویم غفلت نکنید، حواستان باشد، کار شما جدول مورد نظر دشمن را پر نکند؛ مقصود او را تکمیل و تتمیم نکند. این یکی از راه‌های از شور و هیجان انداختنِ انتخابات است.»

سانسور سفر رئیس جمهور به هرمزگان در رسانه‌های جریان غربگرا

مدتی است که دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور آغاز شده است. دور دوم سفرهای استانی بر به ثمر نشستن مصوبات دور اول سفرها متمرکز است.

با توجه به این هدف گذاری، دور دوم سفرهای استانی با استقبال گسترده ای در شهرهای مختلف همراه بوده است. در آخرین نمونه، رئیس جمهور اخیرا به استان هرمزگان سفر کرده است.

جشن اهدای ۱۴ هزار واحد مسکونی و ۱۱ هزار قطعه زمین به متقاضیان، بهره برداری از ۱۵۷ پروژه صنعت و انرژی، جشن احیای ۶۱۰ واحد تولیدی راکد استان هرمزگان، اهدای مجوز به صیادان پس از ۲۰ سال و...تنها بخشی از برنامه های رئیس جمهور در استان هرمزگان بوده است.

هرکدام از موارد مذکور خود یک خبر خوب بوده است که می توانست در رسانه ها انعکاس داشته باشد. اما متاسفانه رسانه های منتسب به جریان غربگرا هیچگاه این قبیل اخبار را بازنشر نداده و دقیقا مسابه رویکرد رسانه های اپوزیسیون، تیغ سانسور بر آن می کشند.

 در بخشی از بیانیه گام دوم انقلاب به روشنی به این همسویی اشاره شده و آمده است:«در طول این چهل سال -و اکنون مانند همیشه- سیاست تبلیغی و رسانه‌ای دشمن و فعّال‌ترین برنامه‌های آن، مأیوس‌سازی مردم و حتّی مسئولان و مدیران ما از آینده است. خبرهای دروغ، تحلیل‌های مغرضانه، وارونه‌ نشان دادن واقعیّتها، پنهان کردن جلوه‌های امیدبخش، بزرگ کردن عیوب کوچک و کوچک نشان دادن یا انکار محسّنات بزرگ، برنامه‌‌ی همیشگی هزاران رسانه‌ی صوتی و تصویری و اینترنتی دشمنان ملّت ایران است؛ و البتّه دنباله‌های آنان در داخل کشور نیز قابل مشاهده‌اند که با استفاده از آزادی‌ها در خدمت دشمن حرکت می‌کنند.»

پایان پیام/.

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1659400

مهمترین اخبار ایران و جهان: