نیوز سیتی!
23 دی 1402 - 15:29

اعلام اولویت‌های چهارگانه گام دوم بهره‌وری خراسان‌جنوبی

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: معدن، حمل و نقل، کشاورزی و انرژی اولویت‌های چهارگانه استان در گام دوم بهره وری تعیین شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی امروز در شورای راهبری توسعه مدیریت استان اظهارداشت: معدن، حمل و نقل، کشاورزی و انرژی اولویت های چهارگانه خراسان جنوبی در گام دوم بهره وری تعیین شدند. 

وی ادامه داد: انرژی شامل آب، پساب، برق و انرژی های تجدید پذیر، حمل و نقل، کشاورزی و معدن اولویت های مصوب این شورا در اجرای گام دوم چرخه بهره وری است.

وی با اشاره به ظرفیت های خراسان جنوبی در زمینه گردشگری و فناوری اطلاعات تصریح کرد:گردشگری و فناوری اطلاعات هم سال آینده در اولویت های چرخه بهره وری لحاظ خواهند شد.

به گفته وی مدیران عضو این شورا باید به طور جدی تر در مباحث ورود کنند تا زمینه عملیاتی شدن دستور کارها فراهم شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به موارد مطرح شده در جلسه مبتنی بر وضعیت موجود دستگاه ها و هدف گذاری برنامه ها، تأکید کرد: برنامه ریزی لازم به منظور افزایش سطح ایمنی نقاط حادثه خیز در محورهای مواصلاتی استان و رفع چهار نقطه حادثه خیز تا پایان سال ۱۴۰۳ باید با دقت انجام شود.

به گفته قناعت تلاش های لازم برای جلوگیری از اتلاف برق در صنایع و افزایش حجم تولید زرشک نیز برای رسیدن به نقطه مطلوب، تا پایان سال ۱۴۰۴ انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: برای هماهنگی بیشتر و مدیریت شرایط در خصوص میزان آب بخش کشاورزی در راستای تعادل بخشی آب مصرفی در استان جلسه ای با محوریت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و معاونت های توسعه مدیریت و منابع و سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و مدیران دستگاه های مربوطه برگزار شود تا فشاری به کشاورزان وارد نشود.

وی متذکر شد: شرکت های زغال سنگ خراسان جنوبی باید مکلف شوند تا سهمیه برداشت مشخص شده برای آنها تا پایان سال ۱۴۰۶ را عملیاتی کنند.

مقام عالی دولت در خراسان جنوبی افزود: در راستای تصمیم دولت و تأمین نیروی انسانی مورد نیاز دستگاه های اجرایی و انتقال کارکنان از کلانشهرها، ۵۰۰ سهمیه استخدامی برای تغییر وضعیت کارکنان خراسان جنوبی پیش بینی شده که بر اساس نتایج آزمون برگزار شده در هشت اردیبهشت ۱۴۰۲ ، ۴۸۶ نیرو قبول شده اند.

قناعت تأکید کرد: دستگاه ها موضوع طرح «زین الدین» و جذب نیروی انسانی مورد نیاز از طریق این طرح را با جدیت دنبال کنند تا این موضوع در استان شتاب گیرد.

مجوز استخدام ۸۰ نفر در خراسان جنوبی

ناصر ناصری، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی نیز در این جلسه درخصوص طرح  «زین الدین» طی گزارش مبسوطی، خاطرنشان کرد: براساس سند توسعه و پیشرفت استان که به تأیید نهاد ریاست جمهوری رسیده، در قالب طرح زین الدین مجوز استخدام ۸۰ نفر را برای تکمیل پست های دستگاه های اجرایی اخذ کرده ایم.

وی با بیان اینکه ۲۶ نفر از این تعداد در قالب سهمیه ایثارگران و معلولان جذب می شوند، گفت: اعتبار لازم برای استخدام این افراد از محل منابع ملی و استانی تأمین شده است.

وی با اشاره به اینکه در این طرح تأکید بر جذب نیروهای بومی است، اظهار کرد: این نیروها برای تأمین نیروی انسانی استانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، دامپزشکی، جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت، راهداری و حمل و نقل جاده ای جذب می شوند.

به گفته وی براساس تأکید استاندار تلاش بر این است که برنامه ریزی ها به گونه ای باشد که آزمون استخدامی مرتبط با این موضوع تا پایان سال برگزار شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1636200

مهمترین اخبار ایران و جهان: