نیوز سیتی!
18 دی 1402 - 13:00

سازمان غذا و دارو توانایی قیمتگذاری تجهیزات پزشکی را ندارد

رئیس انجمن تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی گفت: تعداد اقلام تجهیزات پزشکی بسیار زیاد است و بیش از ۳۶ هزار کالای دارای کد IRC هستند که قیمت گذاری این اقلام در پتانسیل سازمان غذا و دارو و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیست.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، نشست خبری بررسی رویدادها و دغدغه‌های حوزه تولید تجهیزات پزشکی با حضور جلیل سعیدلو رئیس انجمن تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی و سایر اعضای این انجمن برگزار شد.

در ابتدا رئیس انجمن تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی با اشاره به مطالبات انباشته تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی گفت: مطالبات انباشته تولید کنندگان تجهیزات پزشکی از مراکز پزشکی تبدیل به معضلی شده که  بسیاری از تولید‌کنندگان ما قادر به تولید نخواهند بود.

وی در ادامه گفت: تجهیزات پزشکی بستر سلامت جامعه را فراهم کرده و حدود ۸۰ درصد از اقلامی که در مراکز درمانی کشور استفاده می‌شوند توسط تولیدکنندگان داخلی تولید شده‌است. در همین راستا علی‌رغم اقداماتی که صورت گرفته تولید کنندگانی داریم که بیش از دو سال است مطالباتشان را دریافت نکرده و دیگر قادر به تولید نیستند.

سعیدلو در خصوص قیمت گذاری دستوری تجهیزات پزشکی گفت: تعداد اقلام تجهیزات پزشکی بسیار زیاد است و بیش از ۳۶ هزار کالای دارای کد IRC هستند که قیمت گذاری این اقلام در پتانسیل سازمان غذا و دارو و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیست.

ادامه دارد...

منبع: فارس
شناسه خبر: 1630700

مهمترین اخبار ایران و جهان: