نیوز سیتی!
04 شهریور 1402 - 07:58

کاهش 74 درصدی پرونده های معوق در دادگاه عمومی بخش بشاریات

رییس حوزه قضایی بشاریات از کاهش 74 درصدی پرونده های مسن و معوق این حوزه از ابتدای سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، رضا محمدی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از یک هزار و 110 پرونده وارد حوزه قضایی بشاریات شده و تعداد یک هزار و 202 پرونده نیز منتهی به صدور رای شده است. این در حالی است که با وجود افزایش ورودی پرونده ها با کاهش ۲۵ درصدی پرونده های در ۵ ماهه نخست سال مواجه بودیم.

وی ادامه داد: عملکرد مثبت ۹۲ در این حوزه در کمتر از ۵ ماه محقق شده و بیش از ۲۳ درصد از پرونده ها نیز در دادگاه به صلح و سازش ختم شده که بی سابقه می باشد.

رییس حوزه قضایی بشاریات افزود: کاهش اطاله دادرسی و سرعت در رسیدگی به پرونده ها به خصوص پرونده های مسن و معوق و توسعه فرهنگ صلح و سازش از اهداف اصلی این دادگاه در بخش بشاریات است که این روند با جدیت ادامه خواهد داشت.

این مسوول در پایان خاطرنشان کرد: با وجود افزایش ورودی پرونده ها به دادگاه عمومی بخش بشاریات در اجرای سند تحول قوه قضائیه و با تلاش شبانه روزی کارکنان مجموعه دادگاه عمومی بخش بشاریات و حضور در خارج از وقت اداری و غربال و بازبینی کلیه پرونده ها با اولویت بخشی به تعیین تکلیف این پرونده ها، پرونده های مسن و معوق این حوزه از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون ۶۷ مورد بوده که باتلاش همکاران با کاهش 74 درصدی در حال حاضر به 9 مورد رسیده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1468444

مهمترین اخبار ایران و جهان: