نیوز سیتی!
26 شهریور 1402 - 09:37

ناب ترین ایات الهی درباره شهدا نازل شده است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه گفت: ناب ترین ایات الهی درباره شهدا نازل شده است قرآن به صراحت آورده است که آنان که در راه خدا جهاد می کنند و در راه خدا به مقام رفیع شهادت نایل می ایند نمرده اند بلکه زندگی جاودانه ابدی پیدا کرده اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحمید رئیسی مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه اظهار کرد: الحمدالله امسال با حمایت و پشتیبانی دریادار پاسدار تنگسیری فرمانده محترم نیروی دریایی سپاه و همت معاونت نیروی انسانی و امور ایثارگران ندسا دوره تربیت و تعالی ویژه فرزندان و خانوادهای شهدا نیروی دریایی سپاه برای اولین بار در سطح نیرو های مسلح در مشهد مقدس با موفقیت برگزار شد.

وی ابتدا با ذکر حدیثی پیرامون رحلت جانگداز پیامبر اعظم اسلام(ص) اظهار داشت : مصیبتی بر بشریت وارد شد که به واسطه رحلت نبی مکرم اسلام پرتوهای وحی الهی بر بشریت قطع شد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به درس عاشورا و خط گرفتن شهدا از واقعه عاشورا، در وصف شهدا گفت: شهدا در مسیر انتخاب خود بین زندگی دنیا و شهادت، با پیروی از نفس مطمئنه خود که ندای هل من ناصر ینصرنی امام خود را در عاشورا لبیک گفتند و اینچنین انتخاب کردند تا برای حفظ دین و اسلام خود قهرمانانه مبارزه کنند و به آرزوی دیرینه خود یعنی شهادت در راه خدا نائل آمدند.

وی اظهار داشت: ناب ترین ایات الهی درباره شهدا نازل شده است قرآن به صراحت آورده است که آنان که در راه خدا جهاد می کنند و در راه خدا به مقام رفیع شهادت نایل می ایند نمرده اند بلکه زندگی جاودانه ابدی پیدا کرده اند . همچنین به ایه ۱۱۱ سوره توبه در مقام شهدا اشاره کرد و اظهار داشت که شهدا با خداوند متعال به بهاء بهشت معامله کرده اند.

وی  همچنین تصریح کرد که دلایل واضح و آشکار بر حی بودن شهدا تاثیر پذیری از آنهاست یعنی عالم ماده تنها از چیزی تاثیر میپذیرند که زنده باشند و این تاثیر پذیری در بسیاری از شهدای ما مثل شهید حاج قاسم سلیمانی، شهدای دفاع مقدس، مدافعان حرم، مدافعان سلامت و شهدای صدر اسلام تا کنون به کرار دیده شده و درک می شود.

 در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب (حفظه الله) مبنی بر جهاد تبیین و همچنین بمنظور ارتقاء فرهنگ دینی و بصیرت افزایی خانواده معظم شهدا ، مرکز ایثارگران معاونت نیروی انسانی ندسا برنامه ای را در قالب دوره های بصیرت افزایی برای فرزندان متاهل شهدا با شرایط سنی زیر چهل سال برگزار  کرد.

این دوره به استعداد ۱۹۵ نفر از استانهای هرمزگان، بوشهر و خوزستان در مجتمع آموزشی هتل فانوس دریا در مشهد مقدس در قالب طرح حیات رضوان با حضور اساتید مجرب برگزار شد.

پایان پیام/
 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1501244

مهمترین اخبار ایران و جهان: