نیوز سیتی!
01 شهریور 1402 - 13:45

کنگره شهدا سلایق مختلف را با فرهنگ شهادت آشنا می‌کند

استاندار همدان گفت: کارهای فرهنگی و اثرگذار دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید موجب شده ذائقه‌ها و سلایق مختلف با فرهنگ ناب ایثار و شهادت آشنا شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد ظهر امروز در ستاد اجرایی کنگره شهدای همدان، با اشاره به نمایش ماندگار "فصل شیدایی" اظهار کرد: در راستای برگزاری کنگره، از ابتدا تصمیم بر این بود اقدامات به نحوی باشد که اثرگذاری آن در جامعه محسوس باشد. به اعتقاد من در نمایش فصل شیدایی تا حدود زیادی به این هدف دست یافتیم.

وی بیان کرد: حضور ۱۲ هزار نفری مردم در هر شب همدان نشان از کار فاخر این پروژه و اثرگذاری عمیق آن دارد، هرچند یقین داریم این استقبال به برکت تشییع شهید گمنام در سایت بین‌المللی نمایشگاه بود.

استاندار همدان این نمایش را کار فاخر و ماندگار کنگره دوم شهدا دانست و افزود: حجم بالای اثرگذاری و استقبال از فصل شیدایی تحسین‌برانگیز است. نمایشی که اجرایی قوی و هنرمندانه‌ داشته و حاصل آن، آشنایی و جذب ذائقه‌های مختلف با فرهنگ ایثار و شهادت بوده است.

وی با بیان اینکه کمیته‌های مختلف کنگره ۸ هزار شهید متناسب با علاقه افراد در تلاش هستند تا برنامه‌ها مطلوب برگزار شود، تصریح کرد: قطع به یقین استان با اجرای چنین برنامه‌هایی توان و بنیه اعتقادی خود را افزایش می‌دهد.

قاسمی‌فرزاد به تقویت جریان‌های مردمی در این رویداد اشاره کرد و افزود: هدف، معرفی شهدا و ارتقای فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است که به‌واسطه نمایش "فصل شیدایی" و دیگر اقدامات می‌توان به آن دست پیدا کرد.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری در فضاسازی شهر تلاش زیادی داشته، عنوان کرد: باید از ظرفیت اربعین که مکمل کنگره شهدا برای تقویت مسائل فرهنگی در جامعه است، نهایت بهره را ببریم.

استاندار همدان افزود: بین ۷۰ تا ۸۰ درصد از زائران سیدالشهدا (ع) از مسیر همدان عبور می‌کنند و بیش از ۱۴۰ موکب در سطح استان دایر شده که می‌تواند کمک کننده خوبی به کنگره شهدا در تقویت فرهنگ شهادت باشد.

پایان پیام/ ۳۱۴۰.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1463988

مهمترین اخبار ایران و جهان: