نیوز سیتی!
15 شهریور 1402 - 20:39

برنامه آمریکا برای گسترش شبکه آزمایشگاه‌های بیولوژیکی در جهان

وزارت دفاع روسیه از برنامه‌ریزی واشنگتن برای گسترش شبکه آزمایشگاه‌های بیولوژیکی خود در جهان در چارچوب سیاست دفاع بیولوژیکی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز چهارشنبه تأیید کرد که آمریکا قصد دارد شبکه آزمایشگاه‌های بیولوژیکی خود را در جهان گسترش دهد.

بر اساس گزارش این وزارتخانه، این اقدام آمریکا در چارچوب "سیاست دفاع بیولوژیکی" این کشور انجام می‌شود که توجه ویژه‌ای به اجرای برنامه‌های بیولوژیکی خود در کشورهای خاورمیانه، جنوب شرق آسیا و آفریقا دارد.

این وزارتخانه افزود: فعالیت آزمایشگاه‌های بیولوژیکی آمریکا در سراسر جهان منبع دائمی تهدیدات زیست محیطی برای همه به ویژه کشورهایی است که این آزمایشگاه‌ها در آنها مستقر هستند. آمریکا در حال تلاش همه جانبه برای تسلط بر اوضاع بیولوژیکی در جهان است.

در گزارش مذکور تأکید شد: آمریکا از اوکراین به عنوان منطقه‌ای جداگانه به منظور آزمایش برنامه‌های بیولوژیکی خود استفاده می‌کند. این در حالی است که فعالیت غیرقانونی آمریکا باید به لحاظ قانونی ارزیابی و سپس تحت تحقیقات مستقل قرار بگیرد.

گزارش‌ها، اطلاعات و مطالعات آزمایشگاه‌های بیولوژیکی غیرنظامی و نظامی آمریکا که در سراسر جهان پخش شده است، نشان دهنده دخالت پنتاگون و دولت آمریکا در پروژه‌های مخفی بیولوژیکی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1488444

مهمترین اخبار ایران و جهان: